باد و باران هوای تهران را بهبود می‌بخشد


مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وزش باد شدید و بارش باران در تهران طی فردا (۲۷ آذر) بهبود کیفیت هوای پایتخت را به دنبال دارد.

حسین شهبازی در گفت و گو با سادس با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی بعد ازظهر امروز (۲۶ آذر) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۴ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۲۷ آذر)، بارش باران به ویژه در ساعات آغازین روز و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی – شمال‌غربی برای برخی ساعات انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت، تصریح کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود به تدریج طی امروز (۲۶ آذر) از غلظت آلاینده‌های تجمع یافته کاسته شود و با تداوم این شرایط تا فردا (۲۷ آذر) وضعیت کیفیت هوای شهر تهران بهبود یابد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۱۱۵ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *