از درخشش ۲۰ ستاره تا آرزوی چندین ساله یک منطقه شکار ممنوع


افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران، جزییات کسب امتیاز «سوابق تحصیلی» در کنکور برای هنرستانی‌ها، مرگ سالانه ۲هزار بیمار سوخته در کشور، نحوه پیگیری و شکایت واجدان شرایط دریافت «کمک بلاعوض» از بهزیستی و… از جمله مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی سادس در روز یکشنبه 25 آذرماه بود.

به گزارش سادس، مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی سادس در روز جاری در ادامه می‌آید که با کلیک بر روی تیتر آن‌ها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

تشکیل کمیسیون انتصابات شهری شایعه است

رئیس شورای شهر تهران تشکیل کمیسیون برای انتصابات شهری را شایعه خواند و افزود:‌ تشکیل چنین کمیسیونی صحت ندارد.

تست نهایی بدنه کارت ملی داخلی برای تولید انبوه

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: بدنه کارت ملی هوشمند تولید داخل در حال انجام تست نهایی است و بعد از تایید نهایی به تولید انبوه خواهد رسید.

توضیح پلیس در مورد ابطال معاینه فنی پس از تصادف

فرمانده انتظامی تهران بزرگ توضیحاتی را در مورد پیشنهاد شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور درباره ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی ارائه کرد.

هیچ ساختمانی در کشور ایمن نیست

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آمار آتش سوزی در ساختمان‌هایی که تأییدیه ایمنی دارند کمتر از ۹ درصد است، گفت: باید برای گرفتن تاییدیه ایمنی در ساختمان‌ها نیز قانون‌ها شفاف‌سازی شوند و هر ساختمان باید سالیانه تاییدیه مجدد بگیرد که هزینه این تاییدیه کمتر از هزینه تاییدیه اولیه است.

آرزوی چندین ساله یک منطقه شکار ممنوع در تهران

منطقه کاوه‌ده فیروزکوه بیش از ۲۰ سال است که به عنوان منطقه‌ای شکار ممنوع در استان تهران شناخته می‌شود. منطقه‌ای که جمعیت حیات‌وحش آن حالا بیش از ۷۰۰۰ راس است و سال‌ها است که آرزو دارد به یکی از منطقه چهارگانه حفاظتی محیط زیست ارتقا پیدا کند، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. محیط زیستی‌ها سنگ‌اندازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره منابع طبیعی را علت آن می‌دانند و منابع طبیعی مشخص نکردن حقوق عرفی بهره‌برداران و مرتعداران توسط محیط زیست را.

افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کیفیت هوای تهران گفت: طی امروز (۲۵ آذر) بر غلظت برخی آلاینده‌ها افزوده می‌شود و انتظار می‌رود تا فردا (۲۶ آذر) وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

شب درخشش ۲۰ ستاره

بیش از ۵۰۰ نفرایستاده در حال کف زدن هستند؛ صدای سوت از نقاط مختلف سالن به گوش می‌رسد؛ چند نفری با دسته گل‌های تزئین شده به سمت سن می‌روند. همزمان در گوشه سالن، زنی آرام اشک‌هایش را از روی گونه جمع می‌کند، او خوشحاترین فرد در کنسرت جمعه شب تالاره سوره حوزه هنری است.

نحوه پیگیری و شکایت واجدان شرایط دریافت «کمک بلاعوض» از بهزیستی

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور جزئیات کمک بلاعوض به خانواده‌های دارای فرزند معلول و نحوه پیگیری شکایات افرادی که از این تسهیلات بهره‌مند نشده‌اند را تشریح کرد.

برنامه وزارت بهداشت برای کنترل بیماری آسم

رییس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، اقدامات این وزارتخانه در زمینه کنترل آسم را تشریح کرد.

مرگ سالانه ۲هزار بیمار سوخته در کشور

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقداماتی که در راستای پیشگیری از سوختگی انجام شده، گفت: سالیانه ۱۸۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند و ارقام قابل توجهی برای درمان آنها هزینه می‌شود؛ درحالی که با پیشگیری می‌توان جلوی بسیاری از این حوادث و هزینه‌ها را گرفت.

جزییات کسب امتیاز «سوابق تحصیلی» در کنکور برای هنرستانی‌ها

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند، گفت: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی‌شان شرکت کنند.

بطحائی خبر داد: برنامه دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تکالیف مهارت محور دستورالعملی تهیه شده است، گفت: چیزی به نام حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ما تغییر ماهیت تکالیف بوده است.

به گزارش سادس، پنج خبر پربازدید سادس در ۲۵ آذر ماه تا زمان انتشار این گزارش به شرح زیر است که با کلیک بر روی آنها می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی داشته باشید:

جزییات کسب امتیاز «سوابق تحصیلی» در کنکور برای هنرستانی‌ها

توضیح پلیس در مورد ابطال معاینه فنی پس از تصادف

گرسنگی پنهان، مشکلی شایع در گیاه‌خواران

تست نهایی بدنه کارت ملی داخلی برای تولید انبوه

بطحائی خبرداد: برنامه دولت برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *