پیاده‌روی موثرترین روش برای درمان وریدهای واریسی


دویدن علم ورزش

یک متخصص پزشکی ورزشی می‌گوید، حرکت دوچرخه زدن و پیاده روی حتی اگر کوتاه مدت باشند برای سیاهرگ واریسی بسیار موثرند، ولی اگر طول مدت آن بیشتر و حداقل ۴۰ دقیقه و بدون استراحت باشند، در کاهش وزن هم تاثیرگذار خواهند بود.

دکتر احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با سادس، افزود: شاید موثرترین راه پیشگیری و درمان وریدهای واریسی، پیاده‌روی است و اگر زمان لازم برای پیاده روی‌های منظم ندارید سعی کنید در صورتی که از بیماری‌های دیگر مثل آرتروز زانو رنج نمی‌برید، از پله به جای استفاده از آسانسور و از پاها به جای استفاده از ماشین شخصی یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید.

وی گفت: چاقی یکی از عوامل موثر در بروز و پیشرفت عروق واریسی است و پیاده روی در کنار تغذیه صحیح، نقش اصلی را در کاهش وزن بیماران دارد. البته دویدن هم به اندازه راه‌پیمایی سریع موثر است.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه متحرک، ثابت و حرکت پدال زدن در حالت خوابیده به پشت به طوری که پاها تا جای ممکن بالا گرفته شوند نیز تاثیر بسزایی در این زمینه دارند. حرکت دوچرخه زدن و پیاده روی حتی اگر کوتاه مدت باشند برای سیاهرگ واریسی بسیار موثرند ولی اگر طول مدت آن بیشتر و حداقل ۴۰ دقیقه و بدون استراحت باشند، در کاهش وزن هم تاثیرگذار خواهند بود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تمرینات مناسب برای تقویت عضلات و پیشگیری از وریدهای واریسی بلند کردن پاها درحالت خوابیده به پهلو است. به طوری که روی سطح نسبتا سفت به بغل دراز بکشید و به آرامی یک پا را بالا بیاورید. لازم است این حرکت ۲۰ بار و حداقل ۵ ست، ۳ بار در روز انجام شود. همچنین بلند شدن روی پنجه‌ها از دیگر تمرینات برای پیشگیری و درمان وریدهای واریسی است. البته این تمرین در تقویت عضلات پشت ساق پا نیز موثر است.

باقری مقدم در پایان افزود: تمرینات سنگین، یوگا، درازنشست، بشین پا شو با پاهای یکی جلو و یکی عقب از جمله تمریناتی است که برای کسانی که مبتلا به وریدهای سیاهرگی است، توصیه نمی‌شود. همچنین به علت ایجاد ضعف در عضلات ساق پا و اختلاف در گردش جریان خون از پا به بالا تنه بهتر است از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند پرهیز کنید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *