فقیر شدن سالی ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های سلامت

به گزارش سادس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه تصریح کرد: امروز، گرامیداشت نخستین روز جهانی پوشش سلامت است. به این خاطر این روز را گرامی می‌داریم که سلامت خوب از حقوق اساسی انسان بوده و برای رسیدن به دستور کار آرمان‌های توسعه پایدار ۲۰۳۰ امری حیاتی است.

وی افزود: خدمات با کیفیت سلامت جسمی و فیزیکی باید برای همه و در همه جا قابل دسترسی باشد. به طور غم‌انگیزی، این مورد برای نیمی از افراد بشر قابل دسترسی نیست. هر سال، ۱۰۰ میلیون انسان فقیر می‌شوند چرا که هزینه‌های مراقبت و سلامت بیشتر از آن چیزی است که توان پرداخت آن را دارند.

گوترش خاطر نشان کرد: چنین شرایط دشواری برای هیچکس نباید وجود داشته باشد و لازم نیست. بسیاری از کشورها نشان دادند که سلامت جهانی امکان پذیر است. همچنین آنان نشان دادند که بهبود سلامت یک سرمایه گذاری هوشمندانه بر سرمایه انسانی است و به رشد اقتصادی و کاهش فقر کمک می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد،‌ دبیرکل این سازمان در پایان متذکر شد: رهبری قوی و مشارکت اجتماعی برای تضمین رسیدن تمام انسان‌ها به مراقبت‌های سلامت مورد نیاز ضروری است. در این روز جهانی، بار دیگر تعهدمان را به جهانی با سلامتی برای همه تایید می‌کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *