توضیح دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره حمله با چاقو به یکی از پزشکان


مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهارشنبه هفته گذشته حادثه حمله با چاقو به دکترامیرآبادی، پزشک کشیک درمانگاهی در بلوار هدایت مشهد توسط همراه یکی از بیماران رخ داد و خوشبختانه وضعیت عمومی این پزشک، مناسب است.

به گزارش سادس، دکتر علی اصغر انجیدنی با اعلام این خبر اظهار کرد: این پزشک زمانی که مشغول ویزیت بیماری با علائم سوزش سر دل بود، پرستار به وی اطلاع می‌دهد که یک کودک بیمار دارای جراحت به درمانگاه مراجعه کرده و پس از ویزیت این کودک که حدود ۶ سال سن داشته، با توجه به حال عمومی خوب و عدم خونریزی از محل زخم در ناحیه پیشانی سر، به پدر بیمار گفته می‌شود که مساله بیمار اورژانسی نیست و بعد از فراغت از ویزیت بیمار قلبی که مشکوک به سکته قلبی بود؛ محل زخم، بخیه می‌شود و پرستار نیز ست بخیه را آماده کرده بود.

وی ادامه داد: بعد از کمتر از پنج دقیقه، پدر بیمار درب اتاق پزشک را گشوده و ادعا می‌کند که بیمار اورژانسی است و سپس شروع به فحاشی و ناسزا می‌کند. این فحاشی با الفاظ رکیک چند بار توسط پدر تکرار می‌شود به گونه‌ای که از شدت فشار عصبی امکان ادامه ویزیت بیماران برای پزشک وجود نداشته و دکتر امیرآبادی برای تمدد اعصاب از درمانگاه خارج شده و بعد از دقایقی قصد بازگشت به درمانگاه را داشته که جوانی ۲۳ ساله که همراه همان بیمار بوده، وی را تهدید کرده و با چاقو ضربه‌ای به سر این پزشک وارد می‌کند.

بنا بر اعلام وبدا، مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مساله خشونت علیه پزشکان و کادر درمان به یک معضل بزرگ در جامعه پزشکی تبدیل شده و انتظار است که با وضع قوانین جدید و یا اصلاح قوانین موجود، به این معضل رسیدگی شود تا این حوادث کمتر در جامعه رخ دهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *