ماجرای "گل تانگو" چه بود؟


بوکاجونیورز

آلبرتو تاراسکونی که به همراه بوکا جونیورز در تور اروپا حضور داشت توانست دروازه سامورا را باز کند و گلش به گل تانگو معروف شد.

به گزارش سادس، در تابستان سال ۱۹۲۲ و پس از موفقیت فوتبال اسپانیا در المپیک، ماریانو ارموسو تصمیم گرفت یک اردو متشکل از بازیکنان باسکی در آرژانتین، اروگوئه و برزیل برگزار کند. در این گروه همه ستاره‌های حاضر در تیم المپیک بودند چون در آن روزها بازیکنان باسکی فوتبال خوبی از خود به نمایش می‌گذاشتند اما در آن تور همه چیز خوب پیش نرفت. اسپانیایی‌ها متوجه شدند در آرژانتین فوتبال بهتری نسبت به چیزی که تصور می‌کردند، بازی می‌شود. در نخستین بازی‌شان برابر یک تیم از بوینس آیرس ۴ بر صفر شکست خوردند. خستگی در این نتیجه تاثیرگذار بود اما با این حال ادامه تور هم ناامید کننده بود. تیم تحت هدایت ارموسو پنج شکست، دو تساوی و سه پیروزی را به ثبت رساند. سرمربی اسپانیایی در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شد و تیم با وضعیت بدی به کشور بازگشت.

سه شرکت اسپانیایی به نام‌های ساپاتر، ایسامندی و ایبانیس به حضور یک تیم آمریکایی برای انجام چند بازی در کشورشان و اروپا فکر کردند. در نهایت بوکاجونیورز در تابستان آرژانتین و زمستان اروپا این ماجراجویی را آغاز کرد. با وجود بارانی بودن هوا از تیم بوکا استقبال خوبی شد و آنها با فرستادن یک تلگرام به فدراسیون فوتبال اسپانیا تشکر کردند. فدراسیون نیز پاسخشان را داد. هتل بوکا توسط مردم هیجان زده و کنجکاو احاطه شده بود. آنها زمانی که یک بازیکن به بالکن می‌رفت سر و صدا می‌کردند. در میان این بازیکنان آلبرتو تاراسکونی حضور داشت که شوت‌های فوق العاده‌ای می‌زد. او شهرت زیادی داشت چون نامش در تانگوی “پاتادورا” اثر کارلوس گاردل شنیده می‌شد. او می‌خواند: “مانند تاراسکا عمل کن و از نیمه زمین گلزنی کن …”

بوکا تور خود را با پیروزی ۳ بر یک مقابل سلتاویگو آغاز کرد. این تیم در مجموع ۱۹ بازی در اروپا انجام داد و در ۱۵ دیدار پیروز شد. یک بازی را با تساوی به پایان رساند و تنها در سه دیدار شکست خورد. علاوه بر اسپانیا در آلمان هم بازی کرد و توانست چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورد. همچنین در فرانسه به میدان رفت و در تک بازی‌اش پیروز شد. شکست‌های این تیم در اسپانیا اتفاق افتاد. بوکا در دومین بازی‌اش مقابل سلتاویگو مغلوب شد. همچنین برابر رئال اونیون دِ ایرون و اتلتیک شکست خورد. تاراسکا از فاصله ۲۵ متری دروازه ریکاردو سامورا (اسپانیول) را باز کرد. پس از گل مردم فریاد زدند: گل تانگو! گل تانگو!

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *