قیاسی به کشتی‌گیر روس باخت و پنجم شد


مرتضی قیاسی تیم ملی کشتی آزاد جوانان

نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برابر حریف روس شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

به گزارش سادس، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در بخارست رومانی در حال برگزاری است، مرتضی قیاسی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی برابر اسلام دودایف از روسیه با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و پنجم شد. قاسی در این مسابقه بارها به پای حریف خود رسید اما هیچ باری نتوانست او را خاک کند تا بازنده شود.

قیاسی پیش از این در دور نخست برابر کاراپتیان از ارمنستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز الیاس ژومای از قزاقستان را ۵ بر صفر برد و راهی یک چهارم نهایی شد.وی در این مرحله نیز برابر کولتون مک کریستال از آمریکا در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در دیدار ماقبل فینال مقابل ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ از ژاپن در حالیکه با یک نمایش خوب تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه از حریف عنوان‌دار خود با نتیجه ۴ بر ۲ پیش بود در نهایت در خاک حریف نشست و کشتی را ناباورانه با نتیجه ۴ بر ۴ واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند و راهی دیدار رده‌بندی شد.

 در وزن ۶۵ کیلوگرم ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک ریو از ژاپن موفق شد ۵-۴ رحیم زاده از آذربایجان را مغلوب کند و قهرمان شود. در ۵۷ کیلوگرم نیز توشیهیرو هاسه گاوا دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ بزرگسالان آسیا از ژاپن ۶-۰ کومار از هند را شکست داد و به مدال طلا رسید.

دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست علی شعبانی در وزن ۹۷ کیلوگرم است که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز برابر یانگ از چین کشتی می‌گیرد.

همچنین علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم ۳ کشتی‌گیر دیگر ایران در پنج وزن نخست این رقابت‌ها بودند که حذف شدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *