ادامه ناکامی‌های دیبالا و ایکاردی در تیم ملی آرژانتین


تیم ملی فوتبال آرژانتین

مهاجمان یوونتوس و اینتر با وجود این که چند بازی ملی در کارنامه خود دارند هنوز نتوانستند گلی برای تیم ملی آرژانتین به ثمر برسانند.

به‌ گزارش ‌سادس ‌و ‌به نقل از کلارین، مائورو ایکاردی و پائولو دیبالا بازیکنان جوانی هستند که آینده فوتبال آرژانتین محسوب می‌شوند. ایکاردی ۲۵ ساله و دیبالای ۲۴ ساله برای تیم‌های باشگاهی خود بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌اند. مهاجم اینتر در فوتبال ایتالیا ۱۲۳ گل به ثمر رسانده است. از طرفی دیبالا برای تیم‌های اینستیتو، پالرمو و یوونتوس ۱۱۱ بار گلزنی کرده است. با این حال این دو مهاجم در تیم‌ ‌ملی رکورد عجیبی را به ثبت رساندند. هیچ یک هنوز برای آلبی سلسته گلزنی نکردند. دیبالا در ۱۶ بازی و پس از ۷۴۷  دقیقه این رکورد را به ثبت رسانده است. ایکاردی در ۶ بازی و ۳۵۷ دقیقه نتوانست گلزنی کند.

مهاجم یوونتوس نیاز به ۱۲۹ دقیقه داشت تا نخستین گل دوران حرفه‌ای‌اش را به ثمر برساند. این اتفاق در دومین دیدارش برای تیم اینستیتو در ۲۰ آگوست ۲۰۱۱ رخ داد. در ایتالیا پس از گذشت ۶ بازی این اتفاق رخ داد و او نخستین گلش را برای پالرمو به ثمر رساند. با این حال برای یوونتوس و نخستین بازی‌اش توانست گلزنی کند. او در فینال سوپر جام ایتالیا دروازه لاتزیو را باز کرد.

دیبالا  هنوز نتوانسته است برای تیم‌ ‌ملی گلزنی کند. او از ۱۶ بازی خود در ۹ دیدار از ابتدا به میدان رفت و ۲۷ ضربه به سمت دروازه‌ زد که ۱۴ شوت در چارچوب جای گرفت. همچنین دو پاس گل داده است. مهاجم آرژانتینی در دو بازی آخری که ۹۰ دقیقه بازی کرد، آلبی سلسته توانست ۶ بر صفر سنگاپور و ۴ بر صفر عراق را شکست دهد. او در دیدار برابر برزیل به گل نزدیک شده بود اما ضربه آزادش با فاصله کمی به بیرون رفت.

ایکاردی نخستین بازی‌اش را با پیراهن تیم‌ ‌ملی در پانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۳ انجام داد. دوشنبه پنجمین سال حضور این بازیکن در آلبی سلسته بود. او در این مدت تنها شش بازی برای تیم‌ ‌ملی انجام داد که در چهار بازی در ترکیب اصلی قرار داشت اما هرگز ۹۰ دقیقه بازی نکرده است. ایکاردی تنها هشت ضربه به سمت دروازه‌ داشته است. او در دیدار برابر برزیل تنها یک بار به سمت دروازه شوت زد.

مهاجم اینتر دوران حرفه‌ای خود را در سامپدوریا و در سری B ایتالیا آغاز کرد. او نخستین بازی‌اش را در دوازدهم می سال ۲۰۱۲ انجام داد و تیمش توانست ۲ بر یک یووه استابیا را شکست دهد. ایکاردی در دقیقه  ۳۱ نیمه دوم وارد زمین شد و هفت دقیقه بعد گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند. این بازیکن در سال ۲۰۱۳ به اینتر رفت و گل نخستش را در سومین بازی‌اش به ثمر رساند. این دیدار با تساوی یک بر یک اینتر مقابل یوونتوس به پایان رسید.

این مقایسه کمکی به ایکاردی و دیبالا نمی‌کند. لیونل مسی، برترین گلزن  آلبی سلسته محسوب می‌شود. او ۶۵ گل برای آرژانتین به ثمر رسانده است. ستاره آرژانتینی در ششمین بازی ملی‌اش توانست نخستین گل خود را برای تیم‌ ‌ملی به ثمر برساند. او در حالی که تنها ۲۰ سال داشت توانست در سال ۲۰۰۶ دروازه‌ کرواسی را باز کند. پس از مسی گابریل باتیستوتا با ۵۴ گل قرار دارد. او توانست در دومین بازی ملی‌اش مقابل ونزوئلا دبل کند. این اتفاق در سال ۱۹۹۱ رخ داد. باتیستوتا در آن زمان ۲۲ سال داشت. جایگاه سوم به سرخیو آگوئرو با ۳۹ گل اختصاص دارد. او نخستین گلش را در ششمین بازی ملی به ثمر رساند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *