هوای تهران سالم است/احتمال افزایش غلظت ذرات معلق


مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۵۶ در شرایط سالم قرار دارد، گفت: با این وجود بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، در برخی ساعات امروز (اول مهرماه) احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران وجود دارد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز( اول مهرماه) است و در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی و جنوب شرقی انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات امروز (اول مهرماه) افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت همچنین فردا (۲ مهرماه) به دلیل خیزش گرد و غبار غلظت ذرات معلق بالا می‌رود. 

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز دوشنبه (۲ مهرماه) در بعدازظهر بارش پراکنده باران و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود و احتمال می‌رود در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق شود. 

به گفته شهبازی،دمای تهران تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *