زنان باید مدیریت بحران را از حضرت زینب (س) بیاموزند


همایش «لبیک یا زینب (س)» با حضور بانوان انقلابی و با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت زینب (س) عصر شنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با روز دوازدهم ماه محرم در امامزاده صالح (ع) و همچنین در ۳۱۷ امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش سادس، در این همایش حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی با اشاره به فضایل اخلاقی حضرت زینب (س) و با بیان اینکه با حضور حضرت زینب (س) بود که قیام عاشورا حفظ شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) برای شهدای کربلا گریه کرد اما در ذهن خود مصیبت‌سازی نکرد. زنان جامعه ما نیز باید این مدیریت بحران را در رفتارها داشته باشند.

وی در ادامه با توصیه‌های اخلاقی برای بانوان یادآور شد: اگر رقابت‌ها کنار برود، زندگی سالم‌تر می‌شود. وقتی ابن زیاد به حضرت زینب (س) می‌گوید دیدی خدا با شما چه کرد؟ حضرت می‌فرماید: چیزی جز زیبایی ندیدم. اگر حضرت زینب (س) نبود قطعا عاشورایی نمی‌ماند و این قیام محقق نمی‌شد. ماندگاری کربلا با وجود حضرت زینب (س) بود آن هم به دلیل اینکه مدیریت بحران داشت و با روان سالم از این بحران با موفقیت بیرون آمد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه امروز در جامعه ما خشونت زیاد شده است و قطعا مادران در رفع آن می‌توانند تاثیرگذار باشند، گفت: اگر جامعه ما با بردباری، صبر و حلم تربیت شود، بسیاری از مسائل رفاهی در جامعه مهیا می‌شود. انسان زمانی که از خداوند طلبکار نباشد، موفق است. اینکه حضرت زینب (س) از خداوند می‌خواهد که قربانی آنها را بپذیرد، این یعنی اوج لطافت و شکوه در مقابل خداوند رئوف.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *