افتتاح مرکز خدمات رسانی به عشایر در دشت لار


مدیر امور عشایر استان تهران با تاکید بر تلاش دولت برای ارائه خدمات درخور و مناسب به عشایر، از افتتاح مرکز خدمات رسانی به عشایر در شرق دشت لار خبر داد.

هاتف ممیزی در گفت‌وگو با سادس، در تشریح افتتاح مرکز خدمت رسانی به عشایر دشت لار گفت: این مرکز در شرق دشت لار استان تهران در منطقه دلیچایی آغاز به کار کرده است. مرکز خدمات رسانی به عشایر دشت لار با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت حدود ۴۰۰ متر مربع افتتاح شده است.
وی افزود: حدود ۴۰۰ خانوار عشایر استان تهران به هنگام کوچ و در زمان استقرار در شرق دشت لار نیازمند یک مرکز خدمت رسان بودند که این مرکز با هدف ارائه این خدمات افتتاح شد. در این مرکز خدماتی نظیر توزیع آرد و کپسول گاز و همچنین خدمات دامپزشکی به عشایر ارایه خواهد شد.
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح این مرکز حدود ۴۰۰ خانوار از خدمات آن بهره مند می‌شوند، افزود: در ضلع غربی دشت لار در حوزه کمردشت یک مرکز خدمات رسان سال‌هاست با راه اندازی یک فروشگاه ویژه عرضه مواد ضروری عشایر، دیگر خدماتی همچون پزشکی؛ دامپزشکی و همچنین توزیع آرد و کپسول گاز به عشایر ارائه می‌دهد که با افتتاح مرکز جدید امیدواریم خدمات شایسته تری به عشایر ارائه شود.
ممیزی ادامه داد: زندگی عشایری همواره با سختی‌های زیادی روبرو است که دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند با ارایه خدمات مناسب کمی از سختی‌های زندگی عشایری بکاهد. عشایر شهرستان دماوند از تولید کنندگان عمده و مولد استان تهران محسوب می‌شوند و همه ساله مراتع عشایری این شهرستان در فصل تابستان میزبان عشایر استان‌های تهران، قم و سمنان است که همه ساله اقداماتی نظیر مرمت و بازسازی راه‌های عشایری، آبرسانی سیار و واکسیناسیون دام در مراتع عشایری انجام می‌شود.
وی درباره زمان کوچ برگشت عشایر و میزان تولیدات آنها در سال جاری گفت: کوچ عشایر از ۱۵ شهریورماه آغاز و به مدت ۲ ماه ادامه خواهد داشت که در این مدت عشایر استان تهران از مناطق سردسیر به سمت مناطق گرمسیر استان کوچ می‌کنند و عشایر در سال جاری با حدود ۳۰۰۰ خانوار عشایری در سطح استان تهران بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی و پروتئینی تولید کرده‌اند.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *