جلالی هموطن مورینیو را شکست می‌دهد یا محیط مانعش می‌شود؟


مجید جلالی

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران از روز جمعه از سر گرفته می‌شود و بعد از اظهارات جلالی و مقایسه مربیان ایرانی با خارجی‌ها از جانب او، مصاف او و سرجیو پرتغالی جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

به گزارش سادس،‌ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران بعد از وقفه‌ای چند روزه به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی، از روز جمعه با انجام سه بازی آغاز می‌شود.

ماشین سازی تبریز- پارس جنوبی جم/ ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۸:۴۵

در اولین دیدار هفته هفتم تیم چهاردهم جدول یعنی ماشین سازی تبریز در شهر خود از پارس جنوبی جم پذیرایی می‌کند. کسب نتایج ضعیف باعث شد تا فیروز کریمی از ماشین سازی اخراج شود و رضا مهاجری که فصل را به عنوان مدیرفنی تراکتورسازی آغاز کرده بود، هدایت ماشین‌سازی را بر عهده بگیرد. مهاجری در اولین تجربه خود در این تیم موفق شد ماشین‌سازی را به مرحله بعدی جام حذفی برساند و برای شروع کار در لیگ برتر حریفی را برابر خود می بیند که سینوسی عمل کرده است. پارس جنوبی که در این فصل استقلال را شکست داده و تا دقایق آخر برابر سپاهان هم تیم پیروز میدان بود، در دیگر دیدارهای خود خیلی مقتدرانه عمل نکرده است و در حال حاضر با هشت امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد. شاگردان تارتار هم با پیروزی در جام حذفی پا به این مسابقه می‌گذارند.

صنعت نفت آبادان- پیکان تهران/ ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۹:۳۰

دیدار دوم بین صنعت نفت آبادان و پیکان برگزار می‌شود. نفتی‌ها در جام حذفی موفق شدند تراکتورسازی را شکست دهند تا جان توشاک ولزنی خیلی زود بار سفر ببندد و به کشور خود بازگردد. صنعت نفت با ۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد. شاگردان پائولو سرجیو پرتغالی هنوز نتوانسته‌اند تیمی را در لیگ برتر شکست دهند و به جز شکست برابر پدیده در ۵ بازی دیگر خود به تساوی رضایت داده‌اند. آن‌ها باید برابر تیمی قرار بگیرند که با خداحافظی از جام حذفی انگیزه‌های مضاعفی برای موفقیت در لیگ برتر دارند. پیکان تهران با هدایت جلالی ۹ امتیاز از ۶ بازی کسب کرده و در رده پنجم قرار دارد. جلالی هفته پیش گفته بود که مربیان ایرانی نظیر قلعه‌نویی و دایی از مورینیو و دشان هم بهترند و فقط محیط زندگی میان آن‌ها تفاوت ایجاد کرده است. حالا باید دید جلالی برابر هموطن مورینیو توانایی‌هایش را به نمایش می‌گذارد یا محیط مانع او می‌شود.

سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان/ ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۹:۳۰

سومین بازی جمعه در اصفهان بین تیم‌های سپاهان و فولاد برگزار می‌شود. قلعه‌نویی و شاگردانش با این که با ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار دارند اما رسانه‌ها اعتقاد دارند که با هزینه‌هایی که این فصل برای سپاهان شده است، نتایج به دست آمده برای زردپوشان قابل قبول نیست. البته که برای چنین برداشت‌هایی شاید کمی زود باشد و قلعه‌نویی ثابت کرده است که تیم‌هایش همیشه جز مدعیان قهرمانی بوده‌اند. آن‌ها جام حذفی را هم با برد آغاز کردند اما نحوه بازی شاگردان قلعه نویی برابر شهرداری ماهشهر او را خیلی راضی نکرده بود و او بعد از بازی گفت که شاید برخی از بازیکنان را در اختیار باشگاه قرار بدهد. باید دید در این هفته قلعه‌نویی از شاگردانش در تمرینات رضایت پیدا می‌کند و با همان نفرات به زمین می‌رود یا ترکیب تیمش را عوض می‌کند تا نشان دهد مصاحبه‌هایش بعد از پیروزی‌ها صرفا یک تاکتیک نخ‌نما شده برای ایجاد انگیزه نیست. سپاهان به همراه پرسپولیس تیم‌های بی‌شکست این فصل لیگ برتر هستند.

باشگاه فولاد خوزستان که فصل را با پورموسوی شروع کرد بعد از کش و قوس‌های فراوان او را اخراج و ایلی استن رومانیایی را جایگزین او کرد. استن قبل از بازی جام حذفی گفت که باید ذهنیت برد را در تیم ایجاد کنند و برای تیم او فرقی میان رئال مادرید و یک تیم لیگ دویی وجود نداشته باشد. تیم او مس شهر بابک را با هفت گل شکست داد تا به نوعی استن میخش را محکم کوبیده باشد. شاید بازی برابر سپاهان هم برای قضاوت در مورد کیفیت استن کمی زود باشد اما فرصت خوبی برای او است تا عیارش را نشان دهد. فولاد هشت امتیازی و در رده نهم قرار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *