چه میزان باران در خراسان‌رضوی بارید؟


در طی بارش باران شبانه‌روز گذشته در خراسان‌رضوی بیش‌ترین حجم بارش در سبزوار به میزان 6,5 میلی‌متر و کم‌ترین حجم بارش در مشهد و به میزان 0,1 میلی‌متر باریده است.

به گزارش سادس، بر اساس داده‌های آماری اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی در شبانه‌روز گذشته، از ساعت 10:30 چهارشنبه 28 شهریورماه تا ساعت 10:30 پنج‎شنبه 29 شهریورماه، بیش‌ترین حجم بارش‌ باران در استان از شهرستان سبزوار و به میزان 6.5 میلی‌متر گزارش شده است. پس از سبزوار، شهرستان‌های نیشابور با 3.3 میلی‌متر و خوشاب با 3 میلی‌متر بیش‌ترین حجم بارش‌ها را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش ایستگاه‌های سنجش باران فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و دانشگاه فردوسی بارش 0.1 میلی‌متر باران در مشهد در  این مدت را گزارش کرده‌اند. بر این اساس مشهد کم‌ترین میزان بارش باران در استان را داشته‌ است.

هم‌چنین در شهرستان‌های جغتای 1.6 میلی‌متر، قوچان و جوین 1 میلی‌متر، گلمکان و چناران 0.3 میلی‌متر و کلات نادر 0.2 میلی‌متر باران باریده است. از دیگر شهرهای خراسان رضوی باراش باران گزارش نشده است.

بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی خراسان‌رضوی، طبق بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز تا اوایل وقت فردا کماکان گاهی افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در بخش‌هایی از استان، به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی و نیز در 48 ساعت آینده افزایش سرعت باد در سطح استان- در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید توأم با گردوخاک- پیش‌بینی می‌شود. ضمن این‌که روند کاهش دما تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در 24 ساعت گذشته شهرستان ریوش با 9 درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه‌ولات 34 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند. حداکثر سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی شهرستان بردسکن به میزان 94 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *