وزیر بهداشت از مراکز درمانی شهرستان خاتم یزد بازدید کرد


وزیر بهداشت همزمان با روز تاسوعای حسینی و پس از طی مسافت ۲۵۰ کیلومتری از یزد، با حضور در شهرستان خاتم از بخش های مختلف بیمارستان آیت‌الله خاتمی بخش مرکزی هرات و مرکز شبانه روزی تیپ ۲ دکتر غلامحسین علیم مروستی بخش مروست این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش سادس، به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در جمع مردم مروست گفت: مردم شهر مروست از خدمات کادر بهداشتی و درمانی، تشکر می کنند و البته انتظار دارند که خدمات و مراکز ارائه خدمات، ارتقا پیدا کند.

وزیر بهداشت در خصوص درخواست مردم برای ساخت بیمارستان در شهر مروست، گفت: در مورد تعداد جمعیت ساکن در شهر مروست اختلاف نظر وجود دارد و جمعیت این شهر از ۱۳ تا ۲۰ هزار نفر عنوان می شود اما ملاک ما، جمعیت اعلام شده از سوی وزارت کشور است و در قانون سطح بندی خدمات، مشخص شده که خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز جامع خدمات سلامت، بیمارستان محلی و ۶۴ تختخوابی باید بر اساس چه جمعیتی و با توجه به اعتباری که در اختیار قرار می گیرد ساخته و راه اندازی شود.

هاشمی افزود: حتما بعد از این سفر، باید تغییراتی در حوزه سلامت شهر مروست ایجاد شود و هر کاری در چارچوب قانون باشد، انجام خواهد شد و نهایت تلاش خود را بکار می گیریم که مشکلات حوزه بهداشتی و درمانی این منطقه کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درست است که کشور، دشمنان خارجی زیادی دارد اما ریشه بسیاری از مشکلات کشور از اشتباهات، غفلت و  خودخواهی خودمان است و اینها موجب عدم پیشرفت کشور می شود و امیدواریم که نفسانیات، بلایا و رذایل که مانع رشد و سعادت انسان و جامعه است از جامعه دور باشد و راستی، حقیقت و اخلاص که باعث پیروزی انقلاب و پیشرفت دین شد بیشتر تقویت شود.

هاشمی همچنین در حاشیه بازدید از بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم، اظهار داشت: حدود ۲۴۰ کیلومتر از مرکز استان یزد فاصله داریم و شهرستان خاتم، یکی از نقاط محروم کشور در استان یزد است و تا قبل از بازدید از بیمارستان، فکر می کردیم وضعیت بخش هرات که بخش مرکزی شهرستان خاتم است، بهتر از مرکز شبانه روزی مروست باشد اما این بیمارستان، قدمت بالایی دارد و بخشهایی در ادوار مختلف اضافه شده است و خدمات آن به مردم شهرها و شهرستانهای اطراف، ارائه می شود.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری استاندار یزد و نماینده مردم خاتم در مجلس برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان خاتم، گفت:  باید تلاش کنیم و با کمک نماینده مردم و استاندار، در بودجه سال آینده برای ساخت پروژه بیمارستان جایگزین آیت الله خاتمی شهرستان خاتم، اعتباراتی در نظر گرفته شود چون ساخت و ساز جدید، نیاز به منابع مالی دارد.

وزیر بهداشت افزود: ۱۰ سال پیش در دولت های گذشته، پیش بینی ساخت بیمارستان جایگزین برای شهرستان خاتم شده بود اما هنوز تکلیف آن مشخص نیست بنابراین اول باید اعتبارات مورد نیاز تامین و سپس وعده ساخت بیمارستان جایگزین در این شهرستان به مردم داده شود.

هاشمی در خصوص تامین آمبولانس و دستگاه لاپاراسکوپی برای بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم، گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز این منطقه تامین خواهد شد اما اتفاقات بزرگتری باید در این مناطق از استان یزد رخ دهد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: علی رغم وضعیت مطلوب شاخص های بهداشتی و درمانی استان یزد، عدالت در دسترسی به خدمات حوزه سلامت در سطح این استان، به درستی تعریف نشده است و باید وضعیت خدمات در شهرستانهای این استان، مورد توجه قرار بگیرد و نیاز چندانی به توسعه خدمات در شهر یزد توسط بخش دولتی وجود ندارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد و ما باید به وضعیت شهرستانها رسیدگی بیشتری کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *