اردوهای حرکتی را رواج می‌دهیم/شکوفایی ورزش ملی در گرو توجه به ورزش دانش‌آموزی

به گزارش سادس، مهرزاد حمیدی امروز در آیین نمادین اعزام کاروان تجهیزات و لوازم ورزشی به مدارس که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه «۱۴ میلیون دانش‌آموز از گذرگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش عبور می‌کنند»، اظهار کرد: زمانی که ورزش کشور نسبت به ورزش دانش‌آموزی احساس نیاز نکند، ورزش ملی خشنود نمی‌شود اما اگر ورزش کشوری و باشگاهی به ورزش دانش‌آموزی تکیه کند، شکوفا می‌شود. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خزانه استعدادهای ورزشی کشور، دانش‌آموزان هستند. آینده‌سازان المپیک‌های آینده و تیم‌های باشگاهی و ملی همین دانش‌آموزان ورزشکار هستند. دانش‌آموزان ورزشکار توسط ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی غربال‌گری می‌شوند.

حمیدی عنوان کرد: در حال حاضر ورزش دانش‌آموزی به بلوغی رسیده که می‌تواند افتخارآفرینی‌های سال‌های آتی کشور را تضمین نماید. ابلاغیه‌ای به مدارس برده‌ شد مبنی بر اینکه از ابتدای مهر انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال و تنیس روی میز به رهبری خود دانش‌آموزان در مدارس استان تشکیل می‌شود.  

وی گفت: تیم ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا با کسب ۱۹ مدال طلا و ۱۹ مدال نقره در جایگاه شانزدهم جای گرفت. این درحالی است که اگر ترکیب مدال‌های ورزشکاران خراسانی در مسابقات جاکارتا بدست می‌آمد ایران در جایگاه چهارم آسیا می‌ایستاد؛ چرا که در مسابقات دانش‌آموزی ۱۳۲ مدال طلا و ۹۸ مدال نقره توسط  این دانش‌آموزان کسب شد. این موضوع حاکی از درخشش دانش‌آموزان ورزشکار خراسانی است.

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این برتری نتایج، نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد برای آماده‌سازی تیم‌های دانش‌آموزی خراسان است. افراد پس از مسابقات درون‌مدرسه‌ای به مسابقات منطقه راه ‌می‌یابند و بعد از اینکه غربال شدند به تیم استان می‌رسند و به مسابقات کشوری راه‌ می‌یابند. 

حمیدی اضافه کرد: همه این افراد که از این مراحل با موفقیت عبور کرده‌اند، تحت حمایت و تلاش‌های مسئولین مرتبط و اعتماد به‌نفس خودشان بوده‌اند. پایین‌ترین و ابتدایی‌ترین حامی و مسئول این نتایج درخشان مدیر و دبیر تربیت‌بدنی مدرسه است. 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه ما در آموزش و پرورش مدرسه‌محوری است و مطالب، فعالیت‌ها و پروژه‌هایمان را به سمت دانش‌آموزان و مدارس برده‌ایم. قبل از آغاز سال تحصیلی جدید کاروان‌های ورزشی و بهداشتی را در همه استان‌های کشور به سمت مدارس و مناطق فرستادیم.

وی بیان کرد: همزمان با این مراسم نودویکمین سالگرد اجباری شدن درس تربیت‌بدنی را جشن می‌گیریم. مدارسی داریم که حیاط آن‌ها نسبت به سایر مدارس محدودتر است. اردوهای حرکتی را رواج می‌دهیم اما حیاط مدارس را نمی‌توان در کوتاه‌مدت تغییر داد. الگوها و فعالیت‌هایی را معرفی می‌کنیم که امکان اجرای آن در فضای محدود نیز وجودداشته‌باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *