توازن در توسعه حلقه مفقوده کاهش حوادث ترافیکی در کشور


امیر حسین قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: وقتی هنوز نتوانسته‌ایم جاده‌ای درست کنیم که استاندارهای آن از ١١٠ کیلومتر بالاتر نیست تولید خودرویی که دو برابر این سرعت ظرفیت دارد درست نیست.

به گزارش سادس عضو هیات رییسه مجلس در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث اظهار کرد: معمولا وقتی درباره مساله‌ای سلسله‌ای از اصلاحات آغاز می‌شود با سرمایه گذاری اندک میزان کار و شاخص‌های آن به راحتی بهبود نمی‌یابد اما بعد از آن باید با سرمایه گذاری بیشتر و اقدامات پیچیده‌تر سطح شاخص را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در مورد حوادث ترافیکی نیز این موضوع صدق می‌کند. برای مثال ممکن است اصلاح شاخص معلولیت و مرگ و میر ناشی از این حوادث با اقداماتی که تاکنون انجام شده است، منجر به رشد دلخواه نشود به همین دلیل باید اقدامات عمیق‌تری صورت گیرد.

نماینده فریمان در مجلس افزود: یکی از موارد مهمی که باید در حوزه حوادث ترافیکی اصلاح شود فرهنگ خطرپذیری است. عدم احتیاط و بی توجهی به حفظ جان باید در نظر گرفته شود. این موضوع فقط از مسئولان حوزه بهداشت و ترافیک برنمی آید. در حوزه حوادث ترافیکی بیمه رایگان مسأله مصدوم را حل می‌کند اما ممکن است فرد متوجه نباشد که بعداً با مخاطرات مالی مواجه می‌شود و در گوشه ذهنش راحتی خیال دارد.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید نظام بیمه‌ای کشور را هوشمند کنیم تصریح کرد: این موضوع به معنی این است که باید سلسله آموزش‌هایی برای افراد انجام دهیم و اگر وی آنها را رعایت نکرد درست نیست که اموال عمومی صرف اشتباهات اشخاص شود.

وی توازن در توسعه را یکی از عوامل مهم در کاهش حوادث ترافیکی دانست و گفت: اگر بین همه اجرا یک اقدام توازن وجود داشته باشد سطح خطر کاهش پیدا می‌کند. وقتی هنوز نتوانسته‌ایم جاده‌ای درست کنیم که استانداردهای آن از ١١٠ کیلومتر بالاتر نیست تولید خودرویی که دو برابر این سرعت ظرفیت دارد درست نیست. این کار به معنی این است که ابزاری مهلک در اختیار سیستم قرار داده می‌شود و جامعه انسانی را با خطر روبرو می‌کند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *