اختصاص 70 میلیارد تومان برای رفع مشکلات محیط زیستی مسیر فرودگاه امام


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اختصاص 70 میلیارد تومان برای رفع مشکلات محیط زیستی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) به ویژه بوی نامطبوع در این مسیر خبر داد.

به گزارش سادس، نعمت‌الله ترکی در تشریح مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان تهران که امروز به موضوع بررسی مشکلات محیط زیستی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) و بوی نامطبوع آن مسیر اختصاص پیدا کرده بود، گفت: در این جلسه 70 میلیارد تومان برای رفع مشکلات محیط زیستی این مسیر به ویژه رفع بوی نامطبوع در نظر گرفته شده که از این میزان 35 میلیارد تومان برای احداث دو تصفیه‌خانه شهرستانهای بهارستان و اسلامشهر علاوه بر ردیف‌های بودجه‌ای قبلی تخصیص پیدا کرد تا به این ترتیب تا پایان سال جاری این دو تصفیه‌خانه که تاثیر بسزایی در رفع بوی نامطبوع این مسیر دارند، به اتمام برسد.

وی افزود: برای کنترل آب‌های سطحی نامتعارف منطقه غرب استان تهران که تا نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه پیدا می‌کند، پنج میلیارد تومان برای اجرا و اجرای پروژه تصفیه‌خانه روان آب‌های منطقه اختصاص پیدا کرد. همچنین برای بحث‌های نظارتی محیط زیست در سطح این محدوده 15 میلیارد تومان که شامل 10 میلیارد تومان کمک‌های اعتباری برای واحدهای دامی و کشتارگاه‌ها خواهد بود، اختصاص پیدا کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نحوه تخصیص ارزش افزوده در شهرستان‌های استان تهران توسط فرمانداری‌ها را یکی دیگر از دستور جلسه امروز خواند و افزود: با توجه به اینکه مبالغی در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده شده بود و این مبلغ از محل ارزش افزوده اختصاص داده شده بود نسبت به هزینه‌کرد آنها در این جلسه بحث‌هایی انجام شد.

وی افزود: 2500 میلیارد تومان ظرف سال گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده که مقرر شد اعتباری که از این محل در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده شده است برای پروژه‌های خاص آبادانی شهرستان در حریم روستاها همانند ساخت بیمارستان، تکمیل شبکه آب شرب، احداث تصفیه‌خانه مدارس، سالن‌های فرهنگی و ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سادس، در ابتدای این جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گفت: این روز را به همه آزادگان سرافراز کشور و خانواده آنها تبریک می‌گویم و از ایثار و مقاومت آنها در زندان‌های بعثی و مقاومت و ایستادگی در جبهه‌ها و همچنین مقاومت و ایثار خانواده آنها در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب قدردانی می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم به ایستادگی و مقاومت این عزیزان پاسخ دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به درگذشت دو نفر از هنرمندان کشور اشاره کرد و افزود: دو تن از هنرمندانی که در عرصه هنر نقش بسزایی داشتند روز گذشته دار فانی را وداع کردند  برای آنها طلب مغفرت و برای خانواده آنها و جامعه هنری کشور آرزوی صبر داریم. امیدواریم همه مردم بزرگداشت این هنرمندان را به خوبی برگزار کنند و نشان دهند که جامعه ما هنرمندان و خدماتی که به کشور ارائه کرده‌اند را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *