تقویت مهارت آموزی جوانان در دستورکار هلال احمر است


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: تقویت مهارت آموزی جوانان در دستور کار هلال احمر است تا این افراد بتوانند مهارت‌های مختلفی را کسب کرده و در آینده فرصت‌های شغلی را برای خود ایجاد کنند.

به گزارش سادس، شهاب‌الدین صابونچی، امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، با اشاره به اینکه سازمان جوانان ساختار داوطلبی دارد، اظهار کرد: در زیرمجموعه این سازمان شش کانون غنچه‌ها، دانش آموزی، دانشجویان، جوانان، طلاب و روستایی وجود دارد که هرکدام برنامه‌های خاص خود را دارند.

وی افزود: امسال برای اولین بار اردوهای کانون‌های روستایی را به صورت منسجم در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌کنیم که از امروز آغاز شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امسال دومین سالی است که اردوهای طلاب هم برگزار می‌شود، عنوان کرد: از هفته آینده به مدت 10 روز این اردو به میزبانی اصفهان و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری المپیاد آماده هم اشاره و اعلام کرد: امسال ششمین دوره این المپیاد برگزار می‌شود که از فردا آغاز شده و در امتداد و مکمل طرح «دادرس» است.

صابونچی ذکر کرد: امسال کم و بیش سعی شده چارچوب کلی این المپیاد همچون سال‌های گذشته باشد هرچند خلاقیت‌هایی هم به آن اضافه شده است.

وی تصریح کرد: این المپیاد در دو بخش آقایان و بانوان و در 10 روز برگزار می‌شود که فارس میزبانی دختران و سیستان و بلوچستان هم  میزبانی برادران را برعهده دارد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: امسال سعی کردیم بیش از 2 برابر سال گذشته اردو داشته باشیم و استان‌های جدیدی هم تجربه میزبانی را داشته باشند.

وی در ادامه در مورد تعداد اعضای جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در مقاطعی به یک میلیون نفر رسیده‌ایم اما با ریزش‌هایی همراه بوده است؛ در حال حاضر سامانه ما آمار چند صد هزار نفری را نشان می‌دهد که باید برای فعالسازی، نگهداشت و جذب نیروهای جدید برنامه داشته باشیم.

صابونچی، تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی اعضای جوانان برای ما بسیار مهم است تا در مواقع بحران‌ها و حوادث از حضور آنها استفاده کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: به سمتی می‌رویم که مهارت آموزی جوانان را تقویت کنیم تا بتوانند مهارت‌های مختلفی را کسب کرده و در آینده فرصت‌های شغلی را برای خود ایجاد کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ساختار سازمان جوانان، داوطلبی بوده و براساس رویکردی که داریم امکان جذب و استخدام افراد را نداریم، یادآور شد: در تلاش هستیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و … بتوانیم فرصت‌ ‎هایی را برای توانمند شدن، کسب تجربه و در ادامه اشتغال جوانان فراهم کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *