رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای: مدارک تغییر مالکیت گسترش فولاد کافی نیست


دیدار تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان - هفته دوم لیگ برتر

رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید از سال آینده برای باشگاه‌هایی که در کسب مجوز حرفه‌ای تعلل می‌کنند و نواقصی دارند، جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

سهیل مهدی در گفت‌وگو با سادس، درباره روند صدور مجوز حرفه‌یی تیم‌های لیگ برتری اظهار کرد: با توجه به مهلتی که اعلام کردیم (۹ شهریور)، باشگاه‌ها در حال انجام کارهای‌شان هستند. قاعدتا تیم‌هایی که به تازگی به لیگ برتر آمدند در کسب مجوز حرفه‌یی عقب‌تر هستند. باشگاه‌هایی که سابقه انجام کارهای کسب مجوز حرفه‌یی دارند، جلوتر هستند اما با توجه به این که هنوز مهلت اعلام شده به اتمام نرسیده، نمی‌توان قضاوت کرد که کدام باشگاه‌ها جلوتر هستند و کدام باشگاه‌ها در کسب مجوز حرفه‌یی عقب ماندند.

او افزود: به طور کلی باشگاه‌ها را می‌توان به دو دسته باشگاه‌هایی که همیشه هستند و باشگاه‌هایی که هیچ‌وقت نیستند، تقسیم کرد. بحث حضور در لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهانه‌های کسب مجوز حرفه‌یی است، هدف اصلی از این کار، حرفه‌یی‌سازی باشگاه‌هاست. اگر آیتم‌های که برای کسب مجوز حرفه‌یی است، رعایت شود، خیلی از مشکلات باشگاه‌ها حل می‌شود. طبق صحبت‌هایی که با آقای تاج و هیات رییسه سازمان لیگ داشتیم، قصد داریم از فصل آینده جرایمی در نظر بگیریم تا عدالت رعایت شود. این جرایم با توجه به تخلفات و کم‌ و کاستی‌ها در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل از سال آینده اجباری‌هایی مانند جرایم نقدی و محرومیت اعمال می‌کنیم. هیات رییسه سازمان لیگ از این موضوع استقبال کرده و از سال آینده این جرایم اعمال می‌شود.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌یی در پاسخ به این سوال که آیا امسال همانند پارسال شاهد پرونده‌سازی باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌یی خواهیم بود؟ توضیح داد: نکته‌ای که باید بگویم این است که بحث پرونده‌سازی نیست و بحث تعیین و تکلیف بدهی‌ها و تسویه حساب آن‌هاست. با این که مشکل به جای خود مانده اما باشگاه‌ها در مسیر حل مشکل قرار گرفتند. پارسال ابهاماتی وجود داشت و باشگاه‌ها در برخورد با مشکلات‌شان سردرگم شده بودند اما امسال مسائل برای باشگاه‌ها شفاف است و جزو مسائل روزمره آن‌ها قرار گرفته تا بتوانند بدهی‌ها و مشکلاتی که برای کسب مجوز حرفه‌یی پیش‌رو دارند، حل کنند.

مهدی با بیان این که مدارک هشت تیم نخست لیگ هفدهم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بررسی می‌شود، تصریح کرد: بدهی باشگاه‌ها برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مشخص است. باشگاه‌هایی که این موارد را ثبت نکردند، محروم می‌شوند. امیدوارم باشگاه‌ها در مهلتی که دارند، تلاش کنند تا مدارک‌شان را کسب کنند. در روزهای پایانی حجم کار ما به حدی بالا می‌رود که نمی‌توانیم یکسری از مدارک باشگاه‌ها را اصلاح کنیم. اگر باشگاه‌ها زودتر کارهای‌شان را انجام دهند و به سراغ ما بیایند می‌توانیم کمک بیش‌تری به آن‌ها بکنیم تا مدارک با کیفیت‌تری برای AFC ارسال کنند.

رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌یی در ادامه درباره وضعیت باشگاه گسترش فولاد تبریز که پیش از لیگ هجدهم اخباری مبنی بر تغییر نام این تیم به ماشین‌سازی منتشر شد و حتی در دیدار هفته سوم این تیم مقابل سپیدرود، نام ماشین‌سازی برای این تیم در فهرست بازی ثبت شد، توضیح داد: باشگاه گسترش فولاد یکسری مدارک برای ما ارسال کرده است که توسط نماینده حقوقی سازمان لیگ بررسی شده است. نواقصی در این مدارک وجود دارد که ما از آن‌ها خواستیم مدارک تکمیلی را بفرستند.

او ادامه داد: این پروند در مرحله بررسی و نتیجه‌گیری است. اگر مدارک تکمیلی از سوی باشگاه گسترش فولاد ارسال شود، نتیجه اعلام می‌شود. با توجه به سابقه دو باشگاه تراکتورسازی و گسترش فولاد که مردمی هستند، به این دو باشگاه کمک می‌کنیم که در مسیر قانونی قرار گیرند تا نه لیگ متضرر شود و نه باشگاه‌ها. امیدواریم همکاری‌های لازم از سوی آن‌ها صورت گیرد.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا اکنون مالک گسترش فولاد، فردی به غیر از محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی است، گفت: مدارکی که به سازمان لیگ ارسال شده است،‌حاکی از تغییر مالک گسترش فولاد است اما این مدارک کافی نیست. مدارک تکمیلی لازم است تا درباره این باشگاه نظر دهیم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نام گسترش فولاد تغییر کرده است؟ بیان کرد: در حال حاضر باتوجه به این که مستنداتی که ما دیدیم، همان مستنداتی است که رسانه‌ها اعلام کردند، در سازمان لیگ تغییری در نام این باشگاه ایجاد نشده و این سازمان این باشگاه را به همان نام قبلی‌اش یعنی گسترش فولاد می‌شناسد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *