سپیدرود در حال خشک شدن


سپیدرود رشت

مشکلات مدیریتی و مالکیتی تیم سپیدرود رشت را کاملا بلاتکلیف کرده است.

به گزارش سادس پس از سه هفته از شروع لیگ برتر، بحران مالکیت و مدیریت باشگاه سپیدرود رشت دست از سر این تیم برنمی‌دارد و هنوز مسائل مالکیتی، این تیم را به چالش کشیده است.

این تیم زیر نظر محمدجواد ثابت قدم در زمانی که او تصدی شهرداری رشت را دراختیار داشت توانست دو صعود پیاپی به لیگ دسته یک و لیگ برتر داشته باشند و با حمایت‌های مالی و امکاناتی شهرداری بتوانند عملکرد نسبتا موفقی داشته باشد و با هدایت علی نظر محمدی جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست بیاورد. پس از صعود به لیگ برتر مالکیت این تیم دست افرادی می‌افتد که به نوعی اسم و رسم‌شان مشخص نبود و تا آمدن محمدجواد تن‌زاده در دی ماه ۹۶ وضعیت سپیدرود در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. آمدن امیدرضا روانخواه به عنوان سرمربی سپیدرود هم باعث نشد اتفاق خاصی بیفتد وعملکرد نسبتا ضعیف این تیم در لیگ، هواداران سپیدرود را کاملا نگران کرد.

با آمدن تن‌زاده، شرایط باشگاه مقداری بهتر شد و با هدایت علی کریمی‌، این تیم از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات یافت. در ادامه علی کریمی با مدیران باشگاه به مشکل خورد و با این تیم فسخ کرد.

تا شروع مسابقات لیگ هجدهم، شرایط باشگاه به عجیب‌ترین حالت ممکن خود رسید. در روز نهم تیر ماه اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، پروانه مالکیت باشگاه را به شخصی به نام محمد نوین صادر کرد. سه روز بعد از این تاریخ اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در اقدامی عجیب اعلام کرد مالکیت باشگاه سپیدرود رشت تا صدور حکم نهایی از سوی مراجع قانونی در اختیار جواد تن‌زاده خواهد بود. در تاریخ ۱۶ تیر در حکم اولیه‌ دادگستری، تن‌زاده به عنوان مالک قانونی باشگاه اعلام شد.

این رای دادگستری باعث شد تا هم تن‌زاده و هم نوین اقدام به تشکیل تیم کنند. نوین با سرمربی‌گری خداداد عزیزی و تن‌زاده با هدایت علی نظر محمدی. هر کدام کار خودشان را انجام دادند و هردو ادعای مالکیت باشگاه را داشتند. از طرفی دیگر مریم بخشی، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان حق را به محمد نوین داد و او را مالک حقیقی باشگاه قلمداد کرد. چندی بعد هیات داوری رای به میرشهاب مومنی و محمد نوین داد که این مساله باعث اعتراض تن‌زاده شد تا اعلام نهایی این انتقال به عقب بیاقتد.

در تاریخ ۲۷ تیر جلسه رسیدگی به وضعیت باشگاه سپیدرود در دادسرای رشت با حضور طرف‌های دعوا برگزار شد و با تصمیم قاضی، هم‌چنان دستور موقت دادگاه قبلی برای جلوگیری از اجرای حکم اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان مبنی بر خلع جواد تن‌زاده سر جای خودش است و او هنوز او به عنوان مالک باشگاه سپیدرود شد.

سه روز بعد از دادگاه نهایی و تایید مستندات ارائه شده،‌ رای هیات داوری مبنی بر تحویل باشگاه سپیدرود رشت به میرشهاب مومنی و مالک جدید این باشگاه یعنی محمد نوین توسط دادگاه  تایید شد و در نهایت، محمد نوین موفق شد مالیکت این باشگاه را بعد از کش و قوس‌های فراوان به دست بیاورد.

نوین شروع به تکمیل باشگاه کرد و سعی کرد تیم را برای شروع  لیگ برتر آماده کند. اما این اتفاق به طور کامل نمی‌افتد و در حالی که سه هفته از لیگ برتر نگذشته است، باشگاه سپیدرود درگیر حاشیه‌های بسیاری شده است. این تیم بحران‌زده در بازی اول مقابل سایپا سه بر صفر شکست خورد و در بازی بعد، در ورزشگاه خانگی شش بر یک توسط سپاهان در هم کوبیده شد که حاشیه‌هایی میان هواداران و خداداد عزیزی سرمربی تیم ایجاد شد و بازتاب‌های گسترده‌ای داشت. این اتفاقات موجب شد باشگاه در نامه‌ای خطاب به هواداران از آن‌ها عذرخواهی کرده و از هواداران درخواست کند تا در این برهه زمانی صبر داشته باشند. بعد از این دو بازی خداداد، تیم را برای آمادگی بازی با ماشین‌سازی شهریار تبریز به تهران می‌فرستد و روز قبل از بازی در هتل محل اقامت‌شان به علت مسائل مالی زندانی می‌شوند و با این اتفاق از پرواز خود جا می‌مانند. آن‌ها به هر طریقی که بود از هتل خارج می‌شوند و با اتوبوس خود را به تبریز رساندند. با یک روز تاخیر، مسابقه بین این دو تیم برگزار شد و بعد از این مسابقه خداداد عزیزی به علت پرداخت نشدن مطالبات مالی از سمت خود استعفا کرد. چند روز بعد در جلسه‌ای که نوین با عزیزی برگزار کرد، قرار بر این شد تا خداداد به صورت توافقی از سمت خود کناره‌گیری کند.

با این همه به نظر می‌رسد محمد نوین با وجود تلاش‌هایی که برای مالکیت بر باشگاه کرده، ظاهرا هیچ تلاشی برای رفع موانع مالی باشگاه نکرده و تیم حتی برای پول هتلش به مشکل می‌خورد. هنوز هم مطالبات بازیکن‌ها داده نشده است و نبودن سرمربی هم وضعیت باشگاه را کاملا بلاتکلیف کرده است. همین اتفاقات موجب شده تا بین محمد نوین و اداره ورزش و جوانان استان گیلان جلسه‌ای برگزار شود و به او فرصت ۱۰ روزه‌ای برای حل مشکلات داده شود. باید دید چه اتفاقی در روزهای آینده برای این باشگاه می‌افتد و آیا مسائل مالکیتی و مدیریتی سپیدرود را به سرنوشت نفت دچار می‌کند؟

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *