بارسلونا پادشاه جام‌های ملی در اسپانیا


بارسلونا

بارسلونا با ۷۳ قهرمانی در رقابت‌های مختلف اسپانیا پر افتخارترین تیم این کشور است.

به‌ گزارش ‌سادس ‌و ‌به نقل از آس، بارسلونا توانست سیزدهمین سوپر جام اسپانیا را با پیروزی ۲ بر یک مقابل سویا به دست آورد. این عنوان به حکمرانی تیم کاتالانی در اسپانیا ادامه‌ داد. تاکنون ۲۵۰ جام ملی برگزار شده است و آبی‌ اناری‌ها ۷۳ عنوان را به دست آوردند. ۲۵ لالیگا، ۳۰ کوپا دل ری، ۱۳ سوپر جام اسپانیا، دو “کوپا د لالیگا” و سه جام “اوا دوآرته” را کسب کردند.

۱۵ باشگاه حداقل یک جام ملی فتح کردند. علاوه بر بارسلونا تیم‌های رئال مادرید با ۶۴، اتلتیک بیلبائو ۳۴، اتلتیکومادرید ۲۴، والنسیا ۱۵، سویا و رئال ساراگوسا هفت، دپورتیوو لاکرونیا ۶، رئال سوسیداد پنج، اسپانیول و رئال اونیون چهار، رئال بتیس سه، مایورکا دو و وایادولید و آره‌ناس د گتسکو یک عنوان به دست آوردند.

نکته عجیب این جا است تیم‌های آرهناس و رئال اونیون که اکنون در گروه دوم دسته دو”B“حضور دارند در شروع قرن توانستند عنوان قهرمانی به دست آورند. دو تیم با وجود این که در حال حاضر در سطح‌های پایین به رقابت می پردازند اما نام‌شان را در تاریخ به ثبت رساندند.

رئال مادرید در لالیگا حکمرانی می‌کند و تاکنون ۳۳ جام بالای سر برده است. از طرفی بارسلونا با ۳۰ قهرمانی در کوپا دل ری بالاتر از دیگر تیم‌ها در این رقابت‌ها قرار دارد. آبی‌ اناری‌ها با ۱۳ قهرمانی در سوپر جام، دو قهرمانی در کوپا د لالیگا و کوپا اوا دوآرته در این رقابت‌ها نیز پر افتخارتر از همه هستند. این در حالی است که اتلتیکومادرید فاتح تنها عنوان جام ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا شد. این قهرمانی با پیروزی برابر والنسیا به دست آمد.

هیچ تیمی در اسپانیا نتوانسته در ۶ جام ملی قهرمان شود. تنها تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکومادرید در پنج رقابت متفاوت جام قهرمانی را بالای سر بردند. از طرفی اتلتیک بیلبائو و والنسیا چهار عنوان مختلف به دست آوردند. سویا، دپورتیوو لاکرونیا و رئال سوسیداد یک عنوان در سه جام متفاوت کسب کردند. رئال ساراگوسا، رئال بتیس و مایورکا دو عنوان مختلف به دست آوردند. اسپانیول، رئال اونیون، آره‌ناس و وایادولید تنها طعم قهرمانی در یک رقابت‌ را چشیدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *