از روند صعودی «طلاق» تا علی و فاطمه‌هایی که به خانه بخت رفتند


اداره اجتماعی سادس، بیست و دومین روز از دومین ماه تابستان را با انتشار بیش از ۵۰ خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس‌های خانواده، سلامت، محیط زیست وشهری بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد.

به گزارش سادس، خبرهایی که بیشترین فراگیری و تاثیرگذاری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها در ادامه آمده است:

عمر ۱۳ ساله «قانون تسهیل ازدواج» و مصوباتی که هرگز اجرایی نشد

سرویس خانواده سادس همزمان با آغاز هفته ازدواج به بررسی قانون تسهیل ازدواج پرداخته است. «قانون تسهیل ازدواج» قانونی ۱۳ ماده‌ای که ۱۳ سال پیش به تصویب رسید و به گفته مسئولان هرگز آنطور که باید اجرایی نشد؛ این در حالیست که در آذرماه گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش بررسی اجرای آن را به منظور رسیدگی به تخلفات قانونی مسئولان تهیه و برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال کرد.

سیدجواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز در این باره به سادس گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا از ۱۳ سال پیش تا کنون این قانون پیگیری نشده است؟ این درحالیست که اجرای قانون تسهیل ازدواج به شکل پراکنده در دستگاه‌های مختلف اجرا شده است اما قسمت اصلی و مهم این قانون که تشکیل صندوق اندوخته جوانان برای تامین منابع آن بود، تا کنون به مرحله اجرا نرسیده است.

تندگویان: روند صعودی «طلاق» از سال ۷۵ تا ۹۶

محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۶  حدود ۲۹ درصد بوده است، بیان‌ کرد: این آمار به این معنا است که به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق اتفاق افتاده است.  همچنین نمودارها نشان می‌دهند که از سال ۷۵ تا ۹۶ روند طلاق صعودی بوده است.

وی از برگزاری انتخابات مجمع ملی جوانان تا دی ماه خبر داد و گفت: ادعای وزارت کشور در مورد ارسال نشدن نامه درخواست ثبت شناسه سازمان‌های مردم نهاد از سوی وزارت ورزش و جوانان درست نیست و آمادگی آن را داریم که این مکاتبات را رسانه‌ای کنیم.

بیش از ۳۸۰۰ علی و فاطمه سال گذشته به خانه بخت رفتند

سرویس شهری سادس نیز همزمان با اغاز هفته ازدواج بر جدیدترین آمار این حوزه مروری کرده است. محمدباقر عباسی، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در سال گذشته در کشور ۶۰۵ هزار و ۳۹۵ ازدواج رخ داد، گفت: در ۳۸۱۲ مورد از این ازدواج‌ها نام زوجین علی و فاطمه بود.

وی با بیان اینکه ۲۲ مرداد ماه مصادف با اول ذی الحجه به عنوان روز ازدواج امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به عنوان روز ازدواج نام گذاری شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ در کشور ۶۰۵ هزار و ۳۹۵ ازدواج رخ داده که از این تعداد در ۶۶۳۰ رویداد نام زوجین و یا یکی از آنها علی و فاطمه بود که در ۳۸۱۲ مورد نام زوجین همزمان علی و فاطمه و در ۲۸۱۸ نام زوجین علی و زهرا بوده است. ازدواج‌هایی که دقیقاً یادآور مناسبت مبارک نامگذاری روز ازدواج است.

حداقل و حداکثر قیمت “قبر”

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید بر اینکه قیمت قبرها در این سازمان حداکثر ۱۶ میلیون تومان و حداقل به صورت رایگان است، گفت: این سازمان تا پنج سال آینده برای تدفین متوفیان تهرانی ظرفیت دارد.

وی در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) به ویژه ظرف ۹ ماهه اخیر گفت: سازمان بهشت زهرا (س) در سال ۱۳۴۵ احداث و در تیرماه ۱۳۴۹ افتتاح شد. این سازمان به همراه حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) وسعتی حدود ۷۵۰ هکتار دارد و به عنوان قطب فرهنگی کلانشهر تهران محسوب می‌شود.

بکارگیری تجهیزات متناسب با اقلیم و توپوگرافی در مرزبانی

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگویی که امروز با خبرنگار سرویس حوادث سادس داشته است از بکارگیری تجهیزات و امکانات فنی و خودرویی متناسب با اقلیم و توپوگرافی مناطق مرزی در مرزبانی خبر داد.

وی درباره استفاده از تجهیزات و خودروهای جدید ناجا در مرزبانی اظهارکرد:  نوار مرزی خاکی کشورمان چندین هزار کیلومتر است و مناطق و کشورهای مختلفی با اقلیم‌های مختلف با ما هم مرز هستند، به همین دلیل همواره لازم است تا از تجهیزات و امکانات به روزی در مرزها استفاده کنیم.

جزئیات اجرای طرح “نذر آب” در سیستان و بلوچستان

حبیب درگاهی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در مورد طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر تعبیه تانکرهای آب در مناطق مختلف، ۱۹ کاروان سلامت خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی در استان ارائه کردند و بسته‌های حمایتی نیز میان ۵۰ هزار خانوار توزیع شد.

وی در مورد اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پس از سفر رئیس جمعیت به استان سیستان و بلوچستان و رویت مشکلات ناشی از خشکسالی که برای مردم شریف این منطقه ایجاد شده و همین‌طور مشکلات مربوط به اشتغال و درمان این عزیزان، ریاست جمعیت دستور ویژه‌ای برای پیگیری ومطالبه‌گری در زمینه رفع نیازهای مردم خطه سیستان و بلوچستان صادر و جلسات متعددی تشکیل شد و با سفرهای دبیر کل جمعیت هلال احمر و همکاران ما و برگزاری جلسات، جمع‌بندی بر این شد که جمعیت هلال احمر بر اساس تکالیفی که به عهده دارد، در سه حوزه برای خدمت‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان ورود کند.

واکسیناسیون آنفلوآنزا برای زلزله‌زدگان در پاییز

دکتر علیرضا رییسی،معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بهداشتی در مناطق زلزله‌زده به خبرنگار سرویس سلامت سادس گفت: زمانی می‌توانم درباره وضعیت بهداشتی این مناطق اطمینان خاطر کامل داشته باشم که مردم به طور کامل به زندگی نرمال‌شان بازگردند، در خانه‌های خودشان اسکان یابند و وضعیت آب، برق و فاضلاب و… به صورت مناسب باشد.

وی درباره آخرین وضعیت بهداشتی در مناطق زلزله‌زده کرمان و کرمانشاه، گفت: به طور منظم تیم‌هایی از حوزه بهداشت به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند و وضعیت را بررسی می‌کنند.  ضمن اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق زلزله‌زده و بویژه معاونین بهداشت استان‌های زلزله‌زده مرتبا شرایط بهداشتی را به صورت مکتوب به ما اعلام می‌کنند.

آخرین وضعیت بازار دارویی کشور

دکتر ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بازار دارویی کشور به احتکار کنندگان هشدار داد و گفت: کسانی که در روزهای سخت سعی در سودجویی دارند، بدانند ما هم اهرم‌های لازم را در بازار داریم و این افراد وارد لیست قرمز یا سیاه ما می‌شوند و برخورد قانونی نیز از طرف ما و مراجع قانونی صورت می‌گیرد.

ساخت مدرسه سبز در تهران

علی شهری، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در گفت وگو باخبرنگار آموزش و پرورش سادس، با بیان اینکه در آموزش و پرورش، تولی‌گری ساخت مدارس سبز به سازمان نوسازی مدارس سپرده شده است، گفت: قصد داریم در تهران ابتدا یک مدرسه را بر مبنای اصول مدیریت سبز طراحی کرده و بسازیم.

وی درباره روند ساخت «مدارس سبز » در پایتخت اظهار کرد: مدارس سبز در قالب حفظ محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف در انرژی و آب است. در حال حاضر با معضلات زیست محیطی روبرو هستیم و باید فرهنگ حفظ محیط زیست در مدارس شکل بگیرد.

استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

شینا انصاری، مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گویی با خبرنگار محیط زیست از استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود ایستگاه‌های پایش ذرات در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور به‌زودی ١٦ ایستگاه پایش گرد و غبار در این منطقه استقرار می‌یابد.

پررنگ نبودن محیط زیست در کنوانسیون رژیم حقوقی خزر جای تعجب ندارد

پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه بحث عمده کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، امنیت در این دریا است و پررنگ نبودن محیط زیست جای تعجب ندارد، اظهار کرد: با این وجود این رژیم حقوقی جدید، اجرای کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی خزر و پروتکل‌های آن را سرعت و جدیت می‌بخشد.

وی در مورد جایگاه محیط زیست در رژیم حقوقی جدید دریای خزر اظهارکرد: کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر بیشتر به مسائل کلی می‌پردازد و مسئله اصلی آن بحث امنیت در دریای خزر است. مسئله مهم دیگر در این رژیم حقوقی، انتقال خط لوله نفت از بستر دریای خزر است بنابراین باید تفاوت این کنوانسیون را با کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر درک و این دو را از هم متمایز کنیم.

پربازدیدها

در میان پنج خبر دارای بیشترین بازدید در اداره اجتماعی سادس نیز دو خبر از سرویس سلامت، یک خبر از سرویس محیط زیست و دو خبر از سرویس شهری بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده که در ادامه آمده است:‌

نشانه هشداردهنده کمبود ویتامین B۱۲

پررنگ نبودن محیط زیست در کنوانسیون رژیم حقوقی خزر جای تعجب ندارد

بیش از ۳۸۰۰ علی و فاطمه سال گذشته به خانه بخت رفتند

روند صعودی «طلاق» از سال ۷۵ تا ۹۶/ افزایش آمار ثبت «ازدواج» از ابتدای سال

ظرفیت بهشت زهرا (س) تا پنج سال آینده تکمیل می‌شود/ حداقل و حداکثر قیمت “قبر”

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *