ضرورت تقویت تشکل‌های مردمی برای آموزش افراد دارای آسیب نخاعی


همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی، مرکز روزانه توانبخشی تحت حاد افراد دارای آسیب نخاعی طرشت توسط مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و با حمایت شهرداری منطقه دو با حضور معاون وزیر، شهردار منطقه ۲ و سفیر کشور ژاپن افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش سادس، مرکز روزانه توانبخشی و آموزشی افراد دارای آسیب نخاعی توسط مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و با هدف ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و اسکان موقت به منظور بازگشت مجدد به خانواده و جامعه با حمایت شهرداری منطقه ۲ تهران درمحله طرشت افتتاح شد.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در این مراسم با تاکید بر ضرورت تقویت تشکل های مردمی در موضوع آموزش به خانواده ها و افراد دارای آسیب نخاعی اظهارکرد: مرکز توانبخشی و آموزشی افراد ضایعات نخاعی به عنوان مرکز حمایتی نقش مهمی را درزیست افراد دارای ضایعه نخاعی و خانواده آنها ایفا می نماید و بنده امید دارم که با هدایت صحیح فرهنگی جامعه، تعداد  این مراکز هرگز افزوده نشود و به نقطه ای برسیم که با داشتن سبک زندگی درست و پرهیز از رفتارهای ناشیانه در حین کار و رانندگی، موجب ایجاد عارضه جبران ناپذیری همچون ضایعه نخاعی برای خود و دیگران نشویم.

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ همچنین افزود: از همه دست اندکارانی که این مرکز را فعال نموده اند قدردانی می کنم و معتقدم مسئولیت اجتماعی ما در مقابل افراد توان یاب فراهم آوردن زیرساختها و زمینه هایی برای تسهیل زندگی ایشان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، گفتنی است مرکز روزانه توانبخشی تحت حاد افراد دارای آسیب نخاعی طرشت شامل امکانات و فضاهای متعدد از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی، کلینیک زخم بستر و همچنین پیگیری و مداخلات مددکاری جزء اولین مراکز ارائه خدمات بین راهی است که آسیب دیدگان نخاعی با اقامت چند ماهه در آن، جهت بازتوانی و حضور در جامعه آمادگی لازم را بدست خواهد آورد. این مرکز در دوشیفت کاری قادر خواهد بود به ۱۰۰ نفر از توانخواهان ارائه خدمت نماید.

مرکز توانبخشی و آموزشی افراد ضایعات نخاعی طرشت واقع در محله طرشت، خیابان شهید عابدی، انتهای خیابان مریم واقع می باشد و شهروندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۴۴۲۷۰۵۶۶ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *