شهردار منطقه 22: برگزاری جشنواره در حریم منطقه زمینه‌ساز توسعه گردشگری است


شهردار منطقه 22 با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان ساکن شهر تهران با آداب و رسوم روستاهای حریم تهران گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی زمینه‌ساز همبستگی و توسعه گردشگری در روستاهای حریم تهران است.

به گزارش سادس، علی نوذرپور در نخستین جشنواره شاتوت و محصولات محلی دهستان سلوقان که به همت شهرداری منطقه 22 برگزار شد، گفت: شهرداری منطقه 22 در راستای همراهی شهر تهران با روستاهای واقع در حریم منطقه 22 جلسات متعددی را برای ایجاد هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره شاتوت و محصولات محلی این منطقه برگزار کرد. در حقیقت هدف از این کار بهره‌گیری از ظرفیت‌های واقع در حریم منطقه 22 انجام شد.

وی افزود: تلاش کردیم امکان و بستری فراهم کنیم تا آشنایی و همراهی‌ میان شهروندان روستایی و شهروندان شهر تهران شکل بگیرد. بی‌تردید اگر این جشنواره‌ها با چنین هدف‌هایی برگزار شود کمک می‌کند که دو مجموعه زیستی یعنی شهروندان ساکن شهر و روستا نسبت به یکدیگر اعتماد و همبستگی بیشتری پیدا کنند. قطعا برگزاری این جشنواره‌ها همبستگی منطقه‌ای را شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: آشنایی شهروندان تهرانی با ظرفیت‌های طبیعت حریم منطقه 22 یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره بود. قطعا در چنین فضایی شهروندان علاوه بر لذت بردن از طبیعت و آشنایی با محصولات تولیدی این منطقه می‌توانند از ظرفیت‌های فرهنگی سلوقان نیز استفاده کنند و شهروندان به ویژه نسل‌های جدید با آداب و رسوم این منطقه آشنا شوند.

شهردار منطقه 22 تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب انتقال فرهنگ خواهد شد و توسعه فعالیت‌های کوچک گردشگری روستایی را نیز به همراه دارد. قطعا با توسعه این فعالیت‌های کوچک فرصت‌هایی برای شرکت‌های گردشگری ایجاد می‌شود و در کنار آن می‌تواند موجب شکل‌گیری واحدهای اقامتی کوچک، رستوران‌های سنتی و تورهای گردشگری شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره شاتوت می‌تواند زمینه و بستر رونق مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری در روستاها را فراهم کند لذا ما در منطقه به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که پیگیر تعریف رویدادهای مختلف و اجرای آنها باشیم. به این ترتیب در روستاهای دیگر نیز متناسب با محصولات تولیدی هر روستا جشنواره‌های مشابهی را برگزار خواهیم کرد و در خلال برگزاری این جشنواره‌ها برندهای مختلفی را جهت توسعه کسب و کار و اقتصاد مردم منطقه ایجاد می‌کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *