حمایت آستان قدس رضوی از ۱۰۰۰ بیمار


سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان از شناسایی و خدمات‌دهی به حدود هزار بیمار نیازمند و صعب‌العلاج در استان سمنان از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی این استان خبر داد.

به گزارش سادس، علیرضا خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ بیمار نیازمند و ۱۳۶ بیمار صعب‌العلاج در استان شناسایی و از خدمات حمایتی آستان مقدس رضوی بهره‌مند شدند.

وی از تلاش آستان قدس رضوی برای بهره‌مندی نیازمندان همه و مناطق از خدمات آستان قدس خبر داد و افزود: با برنامه‌هایی که اجرایی شده دیگر خدمات آستان قدس تنها محدود به خراسان رضوی و مشهد نیست و نیازمندان در استان‌های مختلف از ظرفیت‌های آستان مقدس رضوی بهره‌مند می‌شوند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه آستان قدس برشی از خدمات خود را از خراسان به استان‌ها منتقل کرده خاطرنشان کرد: آستان قدس خود را در قبال دوستداران امام رضا و زوار حرم رضوی از لحظه حرکت در استان خود تا مشرف شدن به حرم مطهر مسوول می‌داند لذا در همین راستا توسعه خدمات آستان به دیگر استان‌ها در یکی دو سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

خسروی با اشاره به برخی خدمات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان از توزیع بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان خبر داد و گفت: شناسایی خانوارهای نیازمند و اهدای بسته ارزاق به ۵۹۶ خانواده، شناسایی بیش از ۸۰۰ بیمار نیازمند بهره‌مندی، ۱۳۲ بیمار صعب‌العلاج از خدمات درمانی، شناسایی ۱۳۶ یتیم در قالب شناسایی ایتام سادات و حمایت مالی از آنها و … از جمله خدمات این دفتر در سال جاری است.

وی از اهدای کمک هزینه جهیزیه به ۱۵۹ زوج جوان و نیازمند استان خبر داد و افزود: در همین راستا آستان قدس زوج‌های جوان را به بانک رسالت معرفی و با افتتاح یک حساب ویژه از سه میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بهره‌مند که می‌توانند به مبلغ این وام کالای ایرانی باکیفیت خریداری کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان از دفتر نمایندگی سمنان به عنوان یکی از فعال‌ترین دفاتر استانی آستان نام برد و گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان در جذب و اعزام کاروان‌ها به مشهد مقدس حائز رتبه سوم کشور شدیم ضمن اینکه در طرح کشیک خادم‌یاران نیز رتبه دوم کشور را به دست آوردیم که این مهم باتوجه به جمعیت کم استان موفقیت بزرگی است که نشان از تلاش همکاران ما در دفتر نمایندگی استان دارد.

وی از معرفی ۱۸۰۰ نفر در قالب طرح خادم‌یاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ نفر از هم‌استانی از این طریق به افتخار خدامی امام رضا(ع) نائل و کشیک ماهانه داشتند.

خسروی از اعزام یک گروه ۵۰ نفره از سوی آستان قدس به یکی از مناطق محروم استان خبر داد و خاطرنشان کرد: منطقه محروم طرود اولین مقصد این گروه در قالب این طرح حمایتی و جهادی آستان قدس در استان سمنان است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان از راه‌اندازی سه کانال خادم‌یاری محلی در استان خبر داد و  با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی آستان در استان یادآوری کرد: دفتر نمایندگی آستان در همه شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی و فعل شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *