قدرتنمایی ژاپن در آستانه بازی های آسیایی/ جدالی سخت در انتظار رکابزنان ایران


دوچرخه سواری تیم اسپرینت

رکابزنان میزبان در کاپ آسیایی ژاپن از قدرت خود رونمایی کردند تا مشخص شود ایران در بازی های آسیایی کار بسیار سختی برای رسیدن به مدال دارد.

به گزارش سادس، رکابزنان پیست ایران برای آماده شدن جهت حضور در بازی های آسیایی جاکارتا در کاپ ژاپن شرکت کردند. از قبل اعلام شد که رکابزنان ایران برای کسب نتیجه به این مسابقات نمی روند و فقط هدف به دست آوردن تجربه است. در این مسابقات محمد دانشور و احسان خادمی رکابزنان سرعتی از صعود به مراحل بالاتر بازماندند و محمد گنج خانلو و محمد رجبلو رکابزنان نیمه استقامتی هم در ماده مدیسون دو مقام نهمی و پنجمی به دست آوردند و در اومنیوم هم نهم و بیستم شدند.

اما نکته قابل توجه در این کاپ، عملکرد خوب رکابزنان ژاپن در رقابت با رکابزنان اروپایی، استرالیایی و آمریکایی بود که توانستند صاحب سکو شوند. البته جدا از نمایش قابل توجه رکابزنان ژاپن، رکابزنان کره جنوبی و هنگ کنگ هم خوب کار کردند تا مشخص شود کار ایران در بازی های آسیایی۲۰۱۸ به مراتب سخت تر از دوره های قبل است، خصوصا در بخش سرعت ایران جدال سختی را با ژاپنی ها خواهد شد چرا که آنها در همین کاپ و در آستانه بازی های آسیایی به خوبی قدرت خود را به رخ حریفان کشیدند.

محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری که همراه ملی پوشان در ژاپن بود، در گفتگو با سادس درباره ی اینکه عملکرد رکابزنان ژاپنی و دیگر رکابزنان آسیایی باعث ایجاد نگرانی برای بازی های آسیایی شده است، تصریح کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود و چون سهمیه المپیک داشت همه کشورها آمده بودند و ژاپن هم برای نتیجه گرفتن در المپیک۲۰۲۰ سرمایه گذاری زیادی انجام داده است. ما هم تمرکز اصلی خود را روی ماده تیم اسپرینت گذاشته ایم چون شانس مان در این ماده بیشتر از اسپرینت و کایرین است. کار در بازی های آسیایی سخت است اما ما هم نهایت تلاشمان را می کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد تعداد مسابقات تدارکاتی رکابزنان برای حضوردر بازی های آسیایی کافی نباشد، تصریح کرد: به مسابقات ژاپن که سطح بالایی داشت رکابزنان را اعزام کردیم. مسابقات اروپایی هم در پیست سیمانی برگزار می شود که به درد ما نمی خورد ویا سطح پایینی دارد. در واقع مسابقات دیگری هم وجود ندارد در غیر این صورت رکابزنان را اعزام می کردیم. فقط  مسابقات چین و کره جنوبی هستند که سطح بالایی دارند که دعوتنامه هایشان را گرفته ایم و در نظر داریم رکابزنان را به این مسابقات بفرستیم.

او ادامه داد: با این حال رکابزنان جاده را می خواهیم به مسابقت قهرمانی سیزم ( ارتش های جهان) جهان بفرستیم و با مراجعه به سفارت هلند درخواست ویزا کردیم. رکابزنان سرعتی هم قرار است برای برگزاری اردو به مالزی بروند.

سلگی در مورد خریدن تجهیزات نیز گفت: ۳۰ درصد از تجهیزات خود را زمانی که ژاپن بودیم، خریداری کردیم و اگر رکابزنان جاده به هلند بروند، بقیه تجهیزات را همان جا سفارش می دهیم تا همراه خودشان به ایران بیاورند در غیراین صورت توسط خود کسانی که با آنها قرارداد بستیم وارد ایران می شود. در کل مشکل تجهیزات تاحدودی حل شده است و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *