سه‌گانه ایران در بازیهای آسیایی زنگ تفریح می شود؟

به گزارش سادس، سه گانه ایران جزو آن دسته از رشته ها محسوب می شود که در آسیا جای پیشرفت زیادی دارد اما به نظر می رسد سرعت این پیشرفت بسیار کند است و نیاز دارد فکر اساسی برای این رشته شود. تیم ملی سه گانه در مسابقات قهرمانی آسیای میانه ۲۰۱۸ هم نتوانست نتیجه قابل توجهی بگیرد و این رقابتها به وضوح نشان داد که حتی در آسیای میانه هم کشورهای قزاقستان و ازبکستان هم از ما جلو زده اند.

در واقع جدا از اینکه در آسیا فاصله ما با کشورهایی چون ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی و چین زیاد است حتی در آسیای میانه هم چندان حرفی برای گفتن نداریم. در این مسابقات هشت ورزشکار قزاقستان، یک ورزشکار قرقیزستان و چهار ورزشکار ازبکستان جلوتر از نمایندگان ایران بودند و این نتایج  یعنی زنگ خطر و باید فکری به حال این رشته کرد.

از سالها قبل گفته شده که سه گانه نیاز به مربی خارجی و حضور در مسابقات متعدد دارد اما هنوز خبری از آوردن مربی خارجی نیست. حضور در مسابقات هم هر چند نسبت به سالهای قبل کمی بیشتر شده اما بازهم نیاز است سه گانه کاران به کاپ های بیشتری اعزام شوند و حتی در کمپ های خارجی حضور داشته باشند.

سه گانه قرار است برای اولین مرتبه به بازی های آسیایی برود. البته از این رشته انتظار کسب مدال وجود ندارد اما این انتظار هم هست که در بازی های آسیایی زنگ تفریح نباشد، اما نتایج اخیر در قهرمانی آسیای میانه نشان داد که چندان نمی توان به عملکرد سه گانه در بازی های آسیایی امیدوار بود که نمایش خوبی از خود نشان دهد. حتی به نظر می رسد اینکه بخواهیم سه گانه نمایش خوبی از خود نشان دهد هم دیگر توقع زیادی شده است.

البته این شرایط فقط مربوط به بزرگسالان نیست و وضعیت در رده های سنی دیگر هم چندان تعریفی ندارد و در مسابقات اخیر نمایش خوبی را از تیم ملی های ملی پایه هم شاهد نبودیم. این نشان می دهد این رشته به یک راه حل و برنامه اساسی احتیاج دارد که تکانی بخورد در غیر این صورت همچنان شاهد پسرفت سه گانه ایران حتی در آسیای میانه خواهیم بود.  

نتایج سه گانه کاران ایران در مسابقات اخیر:

*قهرمانی آسیای میانه:

۱۴-علی عباس نژاد با زمان ۱ساعت  و ۲ دقیقه و ۴۷ ثانیه

۱۶-محمد مهدی رحمتی با زمان ۱ساعت  و ۳ دقیقه و ۲۴ ثانیه

زمان نفر اول از قزاقستان: ۵۷ دقیقه و ۳۳ ثانیه

*قهرمانی امید آسیا:

۱۵-سید حسن بابایی  با زمان ۱ساعت  و ۵۵ دقیقه و ۳۱ ثانیه

-محبوب پارسا مسابقه را تمام نکرد.

زمان نفر اول از ژاپن: ۱ساعت و ۴۵ دقیقه و ۵۳ ثانیه

*انتخابی المپیک نوجوانان در آسیا:

۱۸-آرین قلعه نویی با زمان ۱ساعت  و ۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه

۲۹-مسیح عالی نژاد با زمان ۱ساعت  و ۱۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه

زمان نفر اول از ژاپن: ۵۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه

*قهرمانی جوانان آسیا:

۲۶-سید جواد حسینی با زمان ۱ساعت  و ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه

۲۹-آرین قلعه نویی با زمان ۱ساعت  و ۴ دقیقه و ۵۲ ثانیه

۳۱-مسیح عالی پور با زمان ۱ساعت  و ۵ دقیقه و ۱۴ ثانیه

۳۳-علی زضوانی با زمان ۱ساعت  و ۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه

زمان نفر اول از هنگ کنگ: ۵۷ دقیقه  و ۳۷ ثانیه

انتهای پیام