افزایش مشکلات سلامت روان در دانش‌آموزان انگلیسی


معلمان انگلیسی می‌گویند در حالی که دانش آموزان مدارس این کشور از اپیدمی اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی رنج می‌برند اما تقریبا تنها نیمی از آنها درمان‌های لازم را از سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) دریافت می‌کنند.

به گزارش سادس، معلمان اعلام کرده‌اند: سال گذشته حدود ۷۸ درصد از دانش آموزانشان با مشکلات سلامت روان مواجه بوده‌اند که در این میان ۱۴ درصد از آنها افکار یا رفتارهای مربوط به خودکشی داشته‌اند.

اضطراب شایع‌ترین مشکل موجود میان دانش آموزان انگلیسی است به طوری که دو سوم از ۳۰۰ معلمی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند اظهار کردند یکی از دانش آموزانشان سال گذشته با این اختلال دست به گریبان بوده است. همچنین ۴۵ درصد از معلمان افسردگی، ۳۰ درصد اختلال‌های تغذیه‌ای مانند بی اشتهایی، ۲۸ درصد خود آسیبی و ۱۰ درصد اعتیاد را از مشکلات سلامت روان در دانش آموزان خود عنوان کرده اند.

با این حال بسیاری از این معلمان معتقدند دانش آموزان به سختی می‌توانند از خدمات سلامت روان کودکان و نوجوانان سرویس سلامت همگانی (CAMHS) بهره‌مند شوند و ۳۶ درصد از معلمان این نگرانی را دارند که این دانش آموزان پیش از اینکه خدمات درمانی دریافت کنند، آسیب ببینند.

در حالیکه مرکز خدمات سلامت روان کودکان و نوجوانانِ سرویس سلامت همگانی در تلاش برای برآمدن از عهده رشد سریع تقاضای حمایت از افراد زیر ۱۸ سال و دارای مشکلات روانی هستند، معلمان اعلام کرده‌اند دانش آموزان مجبورند حداقل به مدت پنج ماه برای دریافت این گونه خدمات منتظر بمانند.

این بررسی هم چنین نشان داد ۴۰ درصد از معلمان معتقدند که نیاز به مراقبت‌های ویژه سلامت روان برای دانش آموزان طی سال گذشته افزایش یافته، ۵۲ درصد از آنان بر این باورند که مشکلات خانوادگی به مشکلات سلامت روان دانش آموزان دامن می‌زند و ۴۱ درصد نیز استرس ناشی از امتحانات و مورد قلدری قرار گرفتن توسط دیگر دانش آموزان را عامل مشکلات سلامت روان در دانش آموزان می‌دانند.

در حالیکه مدارس انگلیس در مواجه با مسائل بهداشت روان در دانش آموزان با چالش‌های بزرگی رو به رو هستند و عواقب این دست از مشکلات می‌تواند تاثیرات جدی بر زندگی دانش آموزان بگذارد، معلمان که در خط مقدم کمک به دانش آموزان قرار دارند از کمک به آنها فرو مانده‌اند.

با وجود نیاز فوری به مکانیزم‌های حمایت بهتر در مدارس و تامین هزینه‌های لازم برای خدمات بهداشت روان، مدارس در فراهم آوردن این دست از خدمات با مشکلات جدی مواجه‌اند.

به گزارش گاردین، یک سخنگوی دولت انگلیس با بیان اینکه حصول اطمینان از حمایت مناسب از کودکان و نوجوانان دارای مشکلات سلامت روان بسیار حیاتی است مدعی شد که دولت این کشور ۳۰۰ میلیون پوند اضافی جهت فراهم آوردن این گونه حمایت‌ها اختصاص داده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *