ذخیره ژنتیکی 300 هزار زوج در مراکز پزشکی ژنتیکی


قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور از ذخیره ژنتیکی 300 هزار زوج متقاضی ازدواج در مراکز پزشکی ژنتیکی سازمان خبرداد. 

به گزارش سادس،  دکتر پهبد پورشبانان در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه در جامعه مسائل اجتماعی اهمیت بی ‎بدیلی دارد، اظهار کرد: این مهم نیز دستخوش مسائل اقتصادی، فرهنگی ، موقعیت استراتژیک ایران در منطقه است. 

وی ادامه داد: اهمیت مسائل اجتماعی تا آنجاییست که سران سه قوه هر چند ماه یکبار گزارشی را از مسائل اجتماعی کشور را به مقام معظم رهبری گزارش می ‎دهند. 

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری رئیس جمهوری دولت دوازدهم توجه ویژه ‎ای به موضوعات اجتماعی کشور دارد و شاهد توجهات و تاکیدات خاص وی در همراهی با برنامه‎های بهزیستی کشور هستیم. 

پورشبانان بیان کرد: اهمیت موضوع تا آنجایی است که در برنامه ششم توسعه برای اولین بار فصل اجتماعی گنجانده شده است. 

وی با بیان اینکه بهزیستی تکالیف بسیار مهمی دارد که یکی از آنها توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهایی با جمعیت 50 هزار نفری است، افزود: در این راستا بیش از 160 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور به بهره برداری رسیده است. 

قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: همچنین به منظور پیشگیری از تولد افراد معلول 300 هزار زوج متقاضی ازدواج ذخیره ژنتیکی خود را بررسی کردند تا شاهد کاهش تولد معلولیت‌های توام با مادرزادی باشیم. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *