کودکانی که برای برابری انسان‌ها خواهند جنگید


football for friendship

فستیوال "Football for Friendship" هفته گذشته و پیش از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این کشور برگزار شد. هدف از این فستیوال نهادینه کردن یک جمله در بین کودکان است؛ این که همه انسان هستیم.

به گزارش سادس، نژادپرستی معضلی است که دنیا همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند. فیفا به عنوان متولی فوتبال در دهه‌های اخیر سعی کرده با وضع کردن قوانین و فرهنگ‌سازی این پدیده را از فوتبال دور نگه دارند اما همچنان شاهد نژادپرستی در فوتبال حتی در بالاترین سطح آن هستیم.

از سال ۲۰۱۳، یک شرکت روسی فستیوالی با عنوان “Football for Friendship” با نظارت فیفا برگزار می‌کند. در این فستیوال کودکان زیر ۱۲ سال حضور دارند و به مدت یک هفته در کنار هم زندگی می‌کنند و فوتبال بازی می‌کنند. این فستیوال هفته گذشته و پیش از آغاز جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این کشور با حضور نمایندگانی از تمام دنیا برگزار شد که از سوی ایران هم دو نماینده به سرپرستی علی دوستی‌مهر، مربی رده‌های پایه فوتبال ایران که سال‌ها در رده‌های پایه تجربه دارد، حضور داشتند.

دوستی‌مهر در گفت‌وگو با سادس درباره فستیوال “F4F” می‌گوید: این فستیوال پیش از برگزاری جام‌جهانی بصورت جام‌جهانی کوچک برگزار شد. در این فستیوال،‌ کودکان در گروه‌های هفت نفره با هم زندگی کردند. قطعا این برنامه‌ها در آینده به فوتبال دنیا کمک خواهد کرد.

دو نماینده ایران در فستیوال “F4F” در فستیوالی که فدراسیون فوتبال در مشهد برگزار کرد، انتخاب شدند. نکته جالب درباره این فستیوال این است که فیفا در کنار فوتبالیست‌ها، برای ژورنالیست‌های آینده هم برنامه دارد تا آن‌ها را هم از نژادپرستی دور کند. به همین دلیل یکی از نمایندگان ایران هم به عنوان ژونالیست به این فستیوال اعزام شد.

علی دوستی‌مهر در همچنین درباره اهداف این فستیوال توضیح داد: هدف این است که کودکان رفاقت و صمیمیت یاد بگیرند. این که با یکدگیر فرقی ندارند و همه انسان هستیم.

با توجه به اهداف فستیوال “F4F”، فیفا قدم بسیار مثبتی برای به حداقل رساندن نژادپرستی در فوتبال برداشته است. قطعا این که رفتاری در کودکی در انسان نهادینه شود از قوانین بازدارنده بسیار موثرتر خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *