از کلنگ زنی بدون مجوز پلاسکو تا علت بیمه‌ نشدن کولبران


اعلام علت بیمه نشدن کولبران، انتقاد عضو شورای شهر تهران از کلنگ زنی پلاسکو بدون اخذ جواز، پایان ماراتن امتحانات نهایی، وضعیت بیابان‌زایی در کشور و … بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی سادس هستند.

به گزارش سادس، تا زمان انتشار این بسته خبری، حدود 60 محتوای خبری در تحریریه اجتماعی سادس منتشر شده است. برخی از مهم‌ترین اخبار امروز در ادامه می‌آید:

سخنگوی شورای شهر تهران به کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو واکنش نشان داد. علی اعطا در گفت‌وگو با سادس در مورد آغاز ساخت ساختمان پلاسکو گفت: اگر ساخت پلاسکو بدون اخذ پروانه آغاز شود، گذشته از اینکه خلاف قانون است، بیم آن هست که اختلاف نظر طرفین بعدها کار را به بن بست بکشاند.

مدیر ارتباطات و بینالملل برج میلاد نسبت به حواشی ایجاد شده درباره پخش مسابقه ایران- مراکش در برج میلاد پاسخ داد. لیدا دانشی در این خصوص گفت: پخش اولین بازی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی، با مجوز از مراجع قانونی ذیربط در سالن اصلی مرکز همایش‌های بینالمللی و بر روی عریضترین و بزرگ‌ترین پرده نمایش کشور پخش شده است و ارتباطی با سینمای برج میلاد ندارد.

مدیرکل خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز تاکید کرد: قانونگذار باید برای وضعیت هویت معتادان متجاهر تصمیم بگیرد تا در چارچوب آن، معتادان بی‌هویت بتوانند از مزایای صندوق‌های مختلف بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

دکتر حنان حاج محمودی همچنین درباره جزییات خدمات تحت پوشش بیمه اعتیاد نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر رضا مسائلی – مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت- امروز با اشاره به گران‌فروشی در حوزه تجهیزات پزشکی تاکید کرد: ممکن است در شرایط تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، دچار مشکلاتی شویم که بخش خصوصی و دولتی باید با تعامل ویژه‌ای بر این تحریم‌ها غلبه و کشور را سربلند کنند.

ناهید حیدری –  مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران- نیز درباره قطع بیمه ۱۸ هزار کارگر ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: اخیرا اقدام بسیار مهمی در حیطه بیمه کارگران ساختمانی انجام دادیم و در کنار تقویت بازرسی‌ها، حدود ۱۸ هزار کارگر ساختمانی من غیرحق را شناسایی کردیم. برخی از این‌ها یا کارفرما و برخی خویش فرما و یا در زمره متمولین و یقه سفیدان  بودند که از معافیت‌های بیمه‌ای این نوع خدمات بهره مند شده بودند.

تعدادی از اهالی ایرانشهر امروز در پی تعرض صورت گرفته به چند تن از دختران ایرانشهری، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. در پی این حادثه مدیرکل بانوان و خانواده استانداری نیز از حمایت همه جانبه استانداری از دختران آسیب دیده ایرانشهری خبر داد و گفت: در تلاشیم با خانواده‌های قربانی در ارتباط باشیم و سرمایه‌های اجتماعی‌که ناجوانمردانه قربانی شده‌اند را تنها نگذاریم‌ و در واقع خواسته ما از جامعه هم همین است.

حوزه آموزش و پرورش سادس نیز امروز به مناسبت پایان ماراتن امتحانات نهایی، به چند سوال در این زمینه پاسخ داده است. سختی سوالات امتحان نهایی چند سالی مورد اعتراض دانش آموزان پایه سوم دبیرستان بود و در دو – سه سال اخیر لو رفتن این سوالات در فضای مجازی دردسرساز شد.

ثبت نام اینترنتی کتب درسی پایه دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش، پایه‌های یازدهم و دوازدهم رشته معارف اسلامی و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان تا هشتم تیرماه تمدید شد.

حوزه محیط زیست نیز گفت‌وگویی تفصیلی با اسدالله اطهری – پژوهشگر ارشد پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه- درباره سدسازیهای ترکیه روی رودخانه‌های دجله و فرات و تاثیرات منفی آن در تشدید طوفان‌های گرد و غبار در کشورهای منطقه به ویژه ایران داشته است.

این حوزه در گزارش دیگری اعلام کرده است که بر اساس برآوردهای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیش از ۲۰ درصد مساحت ایران تحت تاثیر بیابان‌زایی قرار دارد و سرانه بیابان در کشور ما ۴۳۰۰ مترمربع است. این در حالیست که سرانه بیابان در جهان ۲۰۰۰ مترمربع است. افزون بر این، بر اساس یافته‌های سازمان هواشناسی نیز بیش از ۹۰ درصد مساحت کشور تحت تاثیر خشکسالی قرار دارد.

شاهین فتحیمعاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل زده در ۴۸ ساعت اخیر را اعلام کرد.بر اساس اعلام وی، در این مدت  چهار استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان متاثر از این حادثه شدند و امدادگران هلال احمر به ۱۲ شهر و روستا امدادرسانی داشتند. متاسفانه چهار تن نیز در روستایی در شهرستان رودسر استان گیلان جان باختند.

تیترهای زیر نیز پنج خبر پربازدید  امروز تحریریه اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این گزارش هستند که از سوی مخاطبان انتخاب شده‌اند:

افزایش ناگهانی شدت صوت در تهران پس از برد تیم ملی فوتبال ایران

آب، ابزار چانه‌زنی سیاسی و کالای تجاری برای ترکیه شده است

پیتون غول‌پیکر زن اندونزیایی را بلعید

دلیل عدم پوشش بیمه‌ای کولبران

فوت ۴ نفر در روستای سیل زده گیلان

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *