همکاری آقا و خانم مهندس برای سرقت از مردان مجرد


ماموران پلیس، دختر و پسر تحصیل‌کرده و معتادی را که اقدام به سرقت فرش‌های ابریشمی گران قیمت از خانه مردی جوان کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش سادس، چندی پیش ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان از فعالیت یک زن و مرد سابقه‌دار در حوزه استحفاظی خود با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

در تحقیقات ماموران مشخص شد که این زن و مرد جوان هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین داشته و تا کنون چندین بار اقدام به سرقت اموال گرانبها از خانه مردان مجرد کرده‌اند که پرونده چند مورد از آنها نیز در حال رسیدگی بود.

در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند که این افراد قصد فروش اموال سرقتی را دارند که با کسب مجوز از مقام قضایی برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و این زن و مرد جوان را در حالی که قصد فروش دو تخته فرش ابریشمی نفیس و تعدادی اقلام آنتیک را به یک مالخر داشتند، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با انتقال دو متهم به کلانتری، تحقیقات از آنان آغاز شد و ماموران در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که هر دو متهم دارای تحصیلات دانشگاهی و مهندس هستند. متهم زن دستگیر شده که مهری نام داشت و حدود ۳۰ سال سن داشت در اعترافات خود به ماموران گفت که مدرک کارشناسی معماری داشته، اما از حدود ۲۰ سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کرده است.

این متهم که به گفته خودش چندین بار قصد ترک مصرف مواد مخدر را داشته اما موفق نشده، به ماموران گفت: در یک شرکت معماری مشغول به کار بودم، اما به دلیل اعتیاد به مصرف شیشه و هروئین اخراج شدم. خانوادهام نیز با اعتیاد من کنار نیامده و در همین شرایط بود که در یک مهمانی با پوریا آشنا شدم. پوریا هم معتاد به مصرف شیشه بود و از همین جا بود که رابطه ما شکل گرفت.

پوریا همدست مهری نیز که مهندس برق و معتاد به مصرف مواد مخدر است، در این باره به ماموران گفت: مهری به عنوان طعمه، سوار خودروی مردان دارای وضعیت مالی خوب میشد و پس از طرح دوستی با آنان وارد خانه این افراد میشد. در آخرین سرقت نیز با همین شیوه پیش رفته، مهری با مردی حدودا ۳۷ ساله که چندین تخته فرش ابریشمی نفیس و اشیا گران‌قیمت آنتیک در خانه داشت، طرح دوستی ریخت، پس از حضور در خانه او در نوشیدنی‌اش مواد خوابآور ریخت و سپس با من تماس گرفت و با کمک هم اشیا گران‌قیمت را از خانه این فرد خارج کردیم، اما قبل از آنکه آن را به فروش برسانیم، دستگیر شدیم.

سرهنگ علیرضا شعبانپور – رییس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با تایید این خبر به سادس گفت: این افراد که در روز ۲۲ خرداد ماه دستگیر شدند، در اعترافات خود ادعا کردند که با کمک فردی دیگر اقدام به جعل فاکتور برای اشیا مسروقه میکردند تا با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانند و پس از آن نیز درآمد آن را خرج خرید مواد مخدر کردهاند.

وی با بیان اینکه برای این افراد پروندهای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: بررسی ارزش ریالی اموال مسروقه نشان داد که تنها دو تخته فرش ابریشمی مسروقه بیش از  ۴۰ میلیون تومان ارزش دارند.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *