ناامیدی کارشناسان از برنامه اسکاتلند برای کاهش انتشار کربن


دولت اسکاتلند مدعی شد که اهداف جدید اقلیمیِ این کشور قرار است آن را به یکی از نخستین کشورهایی تبدیل کند که انتشار کربن را به صفر می‌رسانند.

به گزارش سادس، پیش نویس لایحه تغییرات اقلیمی که اخیرا در اسکاتلند منتشر شد هدف کاهش ۹۰ درصدی انتشار کربن را تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده اما در صورت امکان قرار است در اسرع وقت هدف کاهش ۱۰۰ درصدی کربن در این کشور پیگیری شود.

دبیر تغییرات اقلیمی اسکاتلند اعلام کرد: اهداف کاهش ۹۰ درصدی در اسکاتلند بسیار جدی‌تر از اهداف کاهش ۱۰۰ درصدی که توسط تعدادی از کشورهای دیگر تعیین شده، دنبال خواهند شد چرا که اجرای قوانین در کشور ما الزامی‌تر است و تمامی بخش‌های اقتصادمان را پوشش می‌دهد.

با این حال یکی از روسای یک کمپانی زیست محیطی اهداف اسکاتلند را به شدت ناامیدانه خوانده و اعلام کرده که اسکاتلند با ناتوانی در پیوستن به این جنبش جهانی نسبت به کاهش ۱۰۰ درصدی انتشارها که توسط کشورهایی چون فرانسه، سوئد و نیوزیلند هدایت می‌شود، فرصتی عالی را برای پایان دادن به مشارکت خود در تغییرات اقلیمی، جذب سرمایه گذاری در زمینه هوای پاک و حفظ موقعیت خود به عنوان یک رهبر در سطح جهانی از دست خواهد داد.

وی در ادامه از اعضای پارلمان اسکاتلند و تمامی احزاب آن خواسته تا سال ۲۰۵۰ اسکاتلند را در توافق پاریس نگه دارد.

به گزارش گاردین، وزیر حمل و نقل اسکاتلند نیز در اوایل ماه جاری اعلام کرد دولت اسکاتلند با وجود تعهد خود نسبت به ممنوعیت فروش ماشین‌های دیزلی تا سال ۲۰۳۲، هشت سال زودتر از هدف دولت انگلیس، قدرت اجرای این طرح را ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *