سرمربی با اختیار تام، مسوول تمام نتایج تیم ملی بسکتبال


تیم ملی بسکتبال اوشین ساهاکیان مهران شاهین‌طبع

تیم ملی بسکتبال ایران که خود را برای پنجره سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی آماده می‌کند این روزها تمریناتش را ادامه می‌دهد و قرار است پیش از دیدار با قطر و قزاقستان به مصاف صربستان برود اما شرایط این روزهای تیم ملی نسبت به گذشته متفاوت است و بیم و امیدهای زیادی پیش‌روی آسمان‌خراش‌ها ادامه دارد.

به گزارش سادس، تیم ملی بسکتبال ایران در مسیر بازی‌های آسیایی است و با اینکه دو دیدار در انتخابی جام جهانی هم دارد اما تمام توجهش به جاکارتا است، جایی که آسمان‌خراش‌های ایران باید برای نخستین‌بار به مقام قهرمانی برسند و طلای این رویداد را برای ورزش کشور کسب کنند. قطعا شکست دادن قطر در دوحه و پیروزی برابر قزاقستان در تهران کار دشواری برای ملی‌پوشان توانمند ایران نیست و به همین دلیل تمام تمرکز بر روی بازی‌های آسیایی است که اهمیت زیادی برای بسکتبال دارد.

با توجه به اینکه تیم ملی ایران تاکنون در این رویداد مهم به قهرمانی نرسیده کسب این عنوان خواسته اهالی این رشته است. با توجه به حضور همه بازیکنان در ترکیب تیم ملی نیز این انتظار ایجاد شده و اکنون چیزی جز قهرمانی در جاکارتا اهالی دنیای توپ و تور را راضی نمی‌کند. نکته جالب توجه نیز انگیزه بالای ملی‌پوشان برای این رویداد است. حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی دو ستاره تیم ملی هستند که بارها به انگیزه بالای خود تاکید کرده‌اند و دیگر ملی‌پوشان نیز هر کدام همین شرایط را دارند و می‌خواهند تنها طلای باقی‌مانده خود از قاره کهن را کسب کنند. اهمیت همین موضوع باعث شده تا فدراسیون بسکتبال نیز شرایط خاصی برای تیم ملی ایجاد کند که بیم و امید در خانواده این رشته را بیشتر کرده‌است.

اختیار تام برای سرمربی

اتفاق خوبی که برای تیم ملی افتاده این است فدراسیون بسکتبال اختیار تام به مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی داده‌است. قطعا او اولین سرمربی تیم ملی ایران است که اختیار تام دارد و هرآنچه که بخواهد را انجام می‌دهد. شاهین‌طبع اکنون به عنوان سرمربی هرآنچه خواسته را در اختیار داشته‌است. او هر بازیکنی را که خواسته در تیمش دارد و هر برنامه‌ای را نیز درخواست کرده عملی کرده‌است. دیدار در چین و سفر در صربستان و سپس تورنمنت اطلس برنامه‌هایی است که مهران شاهین‌طبع داشته و دارد. همین اختیار تام و حمایت همه جانبه از سرمربی تیم ملی انتظارها از او و تیم ملی را بالا برده‌ است. این اتفاق برای تیم ملی خوب است چرا که سرمربی تیم تمام تفکراتش را پیاده خواهد کرد. این اختیار تام باعث می‌شود که مهران شاهین‌طبع مسوول اول و آخر تمام نتایج تیم ملی باشد و اگر تیم ملی در کسب نتایج مورد انتظار ناکام شود باید پاسخگو باشد.

قرنطیه ملی‌پوشان و ورود ممنوع برای خبرنگاران

در این روزها فدراسیون و سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را انجام‌ داده‌اند که ارتباط تیم ملی با رسانه‌ها قطع شود و درهای تیم ملی به روی خبرنگاران بسته است و هیچ رسانه‌ای (جز یکی دو نفر که ارتباط خوبی با سرمربی تیم ملی دارند و اهل انتقاد نیستند) حق ورود به سالن آزادی را ندارد اما اخبار خوبی از درون تیم شنیده نمی‌شود. ماجرای قهر حامد حدادی و ناراحتی او از شرایط تمرینی که توسط فدراسیون تکذیب شد اما حدادی همچنان صبح‌ها خودش تمرین می‌کند و تنها در تمرین عصر تیم ملی شرکت می‌کند. از طرف دیگر هم شنیده شده که کادرفنی تیم ملی بارها و بارها تاکید کرده‌اند که ملی‌پوشان مراقب ارتباط خود با رسانه‌ها باشند و به گونه‌ای خواسته‌اند رسانه‌ها را دلیل ایجاد حواشی معرفی کنند. در همه جای دنیا مربیان می‌توانند تمرین‌های خود را پشت درهای بسته انجام دهند اما همیشه یک روز خاص برای رسانه‌ها وجود دارد که فعلا فدراسیون بسکتبال و سرمربی همه کاره تیم ملی از فعالیت حرفه‌ای تنها قسمت اول را عملی کرده‌اند. شاید همین تابلو ورود ممنوع برابر خبرنگاران خود یکی از دلایل ایجاد حواشی عجیب در بسکتبال باشد.

مشکلات مختلف و فرار از پاسخگویی

در این روزها رامین طباطبایی رئیس فدراسیون تصمیم گرفته با رسانه‌ها (البته رسانه‌های منتقد) صحبتی نکند و پاسخ اتفاق‌های مختلف را ندهد. شنیده شده که جلسه او با صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی نیز درباره مشکلات تیم ملی و حواشی اخیر است. ستاره‌ها نیز به او تاکید کرده‌اند که تیم ملی وضعیت ایده‌آلی ندارد و قطعا در جاکارتا به مشکل خواهد خورد با این حال او هنوز کار خاصی برای از بین بردن مشکلات انجام نداده است. در این میان اردوی چین برای تیم ملی جوانان هم لغو شده و حالا جوانان بسکتبال در مسیر کسب سهمیه جام جهانی بلاتکلیف مانده‌اند. فدراسیون بسکتبال در این ماه‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و این مشکلات نه تنها کم نشده بلکه بیشتر و بیشتر شده است و هیچ کدام از مسوولان علاقه‌ای به پاسخگویی ندارند. این‌روزها همه امیدوارند مشکلات حل شود تا تیم‌های ملی نتایج خوبی بگیرند. به خصوص تیم ملی بزرگسالان که در بازی‌های آسیایی به دنبال قهرمانی است. با توجه به اینکه مهران شاهین‌طبع نیز اختیار تام برای هدایت ملی‌پوشان دارد امید به قهرمانی بیشتر شده در غیر این صورت باید امیدوار بود که حداقل او پاسخگو باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *