تاکید رئیس پلیس اینترپل برای افزایش عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی


رئیس پلیس بین الملل ناجا در دیدار با وزیردادگستری بر لزوم افزایش عضویت در کنوانسیون‌های بین المللی و گسترش سطح تعاملات وزارت دادگستری با سایر کشورها برای تسهیل و تسریع روند استرداد مجرمان تاکید کرد.

به گزارش سادس، سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا با سید علی آوایی وزیر دادگستری و رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در دفتر وی ملاقات کرده و درخصوص ماموریت های پلیس بین الملل و نقش آن در تعاملات و همکاری های بین المللی به منظور ردگیری، شناسایی، دستگیری و استرداد مجرمان و همچنین موانع و مشکلات موجود در این زمینه مطالبی را ارائه کرد.

در این دیدار سردار شیرزاد ضمن اشاره به توانمندی های بالقوه در وزارت دادگستری، گفت: ضرورت دارد به عضویت تعداد بیشتری از کنوانسیون های بین المللی درآمده تا از این طریق بسترهای لازم برای افزایش قراردادهای استرداد مجرمان با سایر کشورها و گسترش سطح تعاملات وزارت دادگستری کشورمان با سایر کشورها ایجاد شود.

 سردار شیرزاد با بیان اینکه  این دیدار در راستای بررسی چالش ها و رفع مشکلات استرداد مجرمان و تعقیب آنها در عرصه بین الملل صورت گرفته است به ظرفیت ها و توانمندی های پلیس بین الملل در سطح بین الملل و لزوم بهره گیری از سازمان اینترپل در همه عرصه ها تاکید کرد.

براساس گزارش سایت پلیس،  دکتر آوایی سطح تعامل با نیروی انتظامی را بسیار خوب و سازنده بیان کرد و مطالب مطرح شده را بسیار مفید، موثر و ارزنده توصیف و اظهار داشت: توانمندی و ظرفیت های پلیس بین الملل نمایانگر آن است که ما در بسیاری از امور، نیاز به تعامل سازنده تری داریم و باید به صورت جدی، موضوعات را بیش از پیش دنبال کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *