عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بیشترین افراد درگیر با تصادفات


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گلستان گفت: عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران قانون گریز بیشترین افراد درگیر با تصادفات هستند.

سرهنگ «محمدرضا محمدی» در گفت‌وگو با سادس، در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اثر بر خورد یک دستگاه خودرو پراید با عابر پیاده در بخش لشت نشاء و تصادف خودرو پراید ۱۱۱ با موتورسیکلت در شهرستان بندر انزلی، عابر پیاده ۷۵ ساله و راکب موتورسیکلت ۸۵ ساله جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران قانون گریز را بیشترین افراد درگیر با تصادفات درهمه شهرستان‌های استان گیلان برشمرد، و افزود: نبود توجه کافی به جلو از سوی رانندگان که ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد است، بیشترین علت بروز چنین حوادث رانندگی است.

محمدی عکس‌العمل ضعیف جسمانی افراد کهنسالی را که در سطح معابر تردد دارند، یکی از علل بروز چنین تصادفاتی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی و پروانه مجاز و صلاحیت لازم زمینه‌ساز استفاده صحیح از موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره بر ماده ۱۸۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی یادآور شد: برابر این ماده قانونی رانندگان وسایل نقلیه باید کاملاً به راه توجه کرده و از تمرکز لازم حین رانندگی برخوردار باشند تا شاهد چنین حوادثی در آینده نباشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *