اکاتینبورگ؛ کانون صنعت و فرهنگ اورال


اکاتینبرگ

اکاتینبورگ یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال در روسیه است.

به گزارش سادس، یکی از شهرهایی که میزبانی جام جهانی فوتبال در روسیه را بر عهده دارد، اکاتینبورگ است. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت روسیه است و در واقع یکی از ۱۲ شهر این کشور است که بیش از یک میلیون جمعیت دارد. اکاترینبورگ که پایتخت استان سوردلوفسک به‌حساب می‌آید، از شناخته‌شده‌ترین مراکز هنری و ورزشی روسیه است و نیز پس از مسکو و سن‌پترزبورگ سومین شهر سیاسی روسیه به حساب می‌آید. این شهر همچنین به‌عنوان کانون صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال شناخته می‌شود.

این شهر مرز طبیعی میان آسیا و اروپا در تقاطع دو قاره است و به همین خاطر زمین های کشاورزی و دشت‌های حاصلخیزی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکاتینبورگ به سبب وجود منابع زیاد برای کشاورزی باعث درآمدزایی برای منطقه شده است و می‌تواند ثروت زیادی را وارد این شهر کند.

از دیگر نکات جالب توجه در این شهر وجود برج‌ها و آسمان‌خراش‌های زیادی بوده و در واقع بیشتر برج‌های روسیه در این شهر قرار گرفته است. درباره هزینه‌های زندگی در این شهر می‌توان اکاتینبورگ را بعد از مسکو گرانترین شهر روسیه نامید.

همچنین این شهر با چندین شهر جهان خواهر خوانده است که یکی از این شهرها نیز شهر همدان در ایران است.

* ورزشگاه

ورزشگاه مرکزی یکی از ورزشگاه‌های کشور روسیه است که برای جام جهانی روسیه قرار است مورد استفاده قرار گیرد. این ورزشگاه که در سال ۱۹۵۷ تأسیس شده دارای ۳۵ هزار نفر ظرفیت است و از امکانات خوبی برخوردار است. قرار است تنها چهار دیدار مرحله گروهی در این ورزشگاه برگزار شود و در رقابت‌های حذفی این ورزشگاه مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

هزینه زیادی برای ساخت این ورزشگاه شده است و برای جام جهانی نیز مورد بازسازی قرار گرفت و به همین خاطر انتقادهای زیادی از طرف مردم به دولت روسیه برای صرف هزینه‌های زیاد برای آمادگی ورزشگاه برای جام جهانی شده است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *