طرح بازآفرینی محلات طرحی اجتماعی است/زندگی در بافت‌های فرسوده مشکلات بسیاری دارد


استاندار تهران گفت: اجرای طرح بازآفرینی محلات نه تنها یک طرح کالبدی بلکه طرحی اجتماعی است و همه آنچه تبدیل به احسن می‌شود، باید در این طرح دیده شود.

به گزارش سادس، محمدحسین مقیمی در ستاد استانی طرح بازآفرینی شهری پایدار که با حضور عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب لزوم رسیدگی مسئولان به پنج موضوع اجتماعی را در اولویت قرار دادند، گفت: آسیب‌های اجتماعی مسائل جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و عمده آسیب‌ها در بافت‌های ناکارآمد اتفاق می‌افتد.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری را کارگشا دانست و افزود: رسیدگی به بافت‌های فرسوده و نوسازی مناطق علاوه بر این که موجب اشتغال‌زایی در صنعت ساختمان سازی می‌شود، رونق صنعت فروش مصالح ساختمانی را به دنبال دارد.

مقیمی زندگی در بافت‌های فرسوده را دارای مشکلات زیادی در بخش‌های سطح درآمد مردم و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: شغل‌هایی که مردم در این مناطق دارند، ضعیف و پایین است و زندگی در این مناطق سخت است زیرا امکانات سایر بخش‌های شهر در این مناطق نیست.

استاندار تهران با بیان این که ساختمان‌سازی در برخی مناطق کمتر برخوردار بر مبنای اصول صحیح نیست، تصریح کرد: ساختمان‌های چهارطبقه در کوچه‌های با عرض کم در مقابل تهدیدات طبیعی مقاوم نیستند. بازآفرینی این مناطق موجب بهبود سطح زندگی مردم می‌شود.

مقیمی ادامه داد: کاری بالاتر از افزایش سطح رضایتمندی مردم برای مسئولان استان نیست و اجرای طرح بازآفرینی شهری پایدار در این راستا است که وزارت راه و شهرسازی با تأکید رئیس‌جمهور به شکل جدی در این بخش وارد شده است.

وی تأکید کرد: افرادی که شهرداران و فرمانداران برای اجرای این طرح انتخاب می‌کنند، باید از میان افرادی علاقمند به مستضعفان، صبور و دارای روحیه ارتباط با مردم باشند.

مقیمی تصریح کرد: ۴۵ محله در شهرستان‌های استان تهران باید بازآفرینی شوند. لازم است ضمن معرفی این محلات به ستاد استان، شهرداران و فرمانداران فرد مجری طرح و زمین شناسایی شده را به ستاد معرفی و مشخص کنند.

وی ادامه داد: باید این اعتماد در مردم ایجاد شود که در طرح بازآفرینی خانه آنها بهتر می‌شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *