سامارا؛ متنوع و تاریخی


شهر سامارا

یکی از شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شهر سامارا است. این شهر تنوع و جاذبه‌های توریستی زیادی دارد و یکی از شهرهای تجاری روسیه به شمار می‌رود.

به‌ گزارش ‌سادس ‌، سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که متناسب با سلیقه جوانان  بوده و شهری پر جاذبه محسوب می‌شود. این شهر در قسمت جنوب شرقی روسیه اروپایی و در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته است. بوریس پاسترناک، شاعر و نویسنده روس در سال ۱۹۱۶ درباره این شهر نوشت: سامارا بهترین، شیک‌ترین و راحت‌ترین قسمت مسکو است که از شهر جدا شده و به سواحل ولگا پیوند خورده است.

هوای شرجی این شهر یکی از ویژگی‌های بارز سامارا محسوب می‌شود که در تابستان به بالاترین میزان خود می‌رسد و در بین شهرهای روسیه بیشترین مقدار را دارد.

وجود ۱۸۸ مراکز تحصیلی مهم در این شهر باعث شده که سامارا را مرکز علمی کشور روسیه بدانیم که دانشگاه‌های مهمی از جمله دانشگاه نایانوا را در خود دارد.

شهر تاریخی سامارا ساختمان‌های قدیمی منحصر به فردی دارد که در دوره‌های تاریخی مختلف ساخته شده‌اند. مکان‌های تاریخی و دیدنی سامارا عبارتند از: میدان اصلی شهر تاریخی سامارا، مسجد مسلمانان سامارا، کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای جامع پکروفسکی، موزه هنر سامارا و موزه هوا و فضا. در این شهر افراد با مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند.  مسلمان، یهودیان و مسیحیان پروتستان و کاتولیک زیادی در این شهر زندگی می‌کنند.

سامارا نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نام قدیم آن نیز کوبیشوف بوده است. 

آناستازیا پاولیوچنکو تنیسور زن معروف روسی که چندین گرند اسلم را در کارنامه ورزشی خود دارد متولد این شهر است. همچنین از دیگر افراد مشهوری که در این شهر به دنیا آمده‌اند می‌توان به ماریا کنچوسوا نویسنده و رمان نویس اشاره کرد.

* ورزشگاه

ورزشگاه کاسموس آرنا یکی از ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی روسیه است که به دلیل مسائل تبلیغاتی، برای جام جهانی روسیه تغییر نام خواهد داشت و به نام ورزشگاه سامارا آرنا شناخته خواهد شد. 

چهار بازی در مرحله گروهی، یک بازی در مرحله یک هشتم نهایی و یک بازی در مرحله یک چهارم نهایی قرار است در این ورزشگاه برگزار شود. این ورزشگاه خانه تیم کریلیا محسوب می‌شود که در لیگ برتر روسیه فعالیت می‌کند. 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *