روستوف؛ فستیوال جهانی در جنوب روسیه


روستوف نادونو

روستوف نادونو در جنوب روسیه یکی از شهرهای میزبان جام جهانی روسیه خواهد بود.

به گزارش سادس، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ۱۲ ورزشگاه در ۱۱ شهر روسیه برگزار خواهد شد. یکی از این شهرها روستوف روسیه است که عهده‌دار میزبانی چند دیدار جام جهانی روسیه خواهد بود.

روستوف بزرگترین شهر جنوب روسیه محسوب می‌شود. این شهر بزرگ، یکی از شهرهای مهم فرهنگی، صنعتی، مدیریتی و آموزشی روسیه به حساب می‌آید. روستوف به نام «دروازه قفقاز» و به عنوان پایتخت جنوب روسیه شناخته می‌شود چون جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی دارد. همگان این تیم را با نام تیم فوتبال روستوف می‌شناسند که با وجود دو بازیکن ایرانی به نام‌های سردار آزمون و سعید عزت الهی برای ایرانی‌ها شناخته شده است. 

سردار آزمون با لباس این باشگاه توانست به تیم‌های بزرگی از جمله بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کند و نام خودش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد و حتی تا مرز انتقال به تیم معروف لاتزیو ایتالیا هم پیش برود؛ انتقالی که البته صورت نگرفت تا سردار آزمون از این پس فوتبال خود را در باشگاه روبین کازان این کشور پیگیری کند.

همچنین مهمترین مراکز کتابخانه، تئاتر و مسائل فرهنگی در کشور روسیه در این شهر قرار دارد که از اعتبار بالایی در کشور روسیه برخوردار هستند و به همین خاطر سالیانه میزبان نشست‌ها و مراکز مختلفی می‌شوند.

صنایع اصلی استان روستوف، کشاورزی، و صنایع مربوط به آن، فرآوری خوراک، صنایع سنگین، ذغال‌سنگ و خودروسازی است و موسیقی محلی ارمنی و کازاک در این استان از اهمیت برخوردار است. این منطقه برخلاف برخی از شهرهای روسیه برای تفریح و استراحت بسیار مناسب است، آب و هوای روستوف معتدل بوده، اما در ماه ژانویه دمای هوا تا منفی سه درجه نیز می رسد.

* ورزشگاه

این ورزشگاه برای ایرانی‌ها آشنا است چرا که دو بازیکن ایرانی به نام‌های سعید عزت الهی و سردار آزمون در این ورزشگاه بازی کردند. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و در سال  ۲۰۱۷ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاسیس شد و به بهره برداری رسید. ورزشگاه روستوف آرنا که دارای ۴۵۰۰۰ نفر ظرفیت است، یکی از ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ است.

چهار بازی در مرحله گروهی و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قرار است در این ورزشگاه برگزار شود.

این شهر توریستی که در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق مسکو واقع شده، پر است از ساختمان‌ها و کلیساهای قدیمی و دیدنی. یکی از صنایع دستی معروف این شهر، مینا کاری است. مینای خانه بندی شده «روستوف ولیکی» بسیار مشهور و قیمتی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *