روزی که مسی رویای یک ملت را بر باد داد

به گزارش سادس، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین حضورش در جام جهانی، تقابل با آرژانتین که از بهترین بازیکن جهان بهره می‌برد را پیش‌رو داشت. همه تصور می‌کردند آلبی سلسته به راحتی تیم کارلوس کی‌روش را شکست دهد و با کسب ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کند. با این حال همه چیز مطابق انتظار پیش نرفت و ایران با وجود شکست یکی از شجاعانه‌ترین نمایش‌های خود را در جام جهانی به ثبت رساند. روز خوب علیرضا حقیقی با بدشانسی ایرانی‌ها همراه بود. شاگردان الخاندرو سابیا به سختی و با تکیه بر گل ستاره خود توانستند به سه امتیاز مهم دست یابند.

ایران برای آلبی سلسته حریف ناشناخته‌ای به حساب می‌آمد و نمایش نه چندان قابل توجه شاگردان کی‌روش مقابل نیجریه باعث شد آرژانتین آن‌ها را دست کم بگیرد. دیدار دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافته بود اما شاگردان سابیا دو بر یک بوسنی را شکست دادند.

ورزشگاه مینیراس بلو هوریزونته میزبان دیدار آرژانتین و ایران بود. نخستین موقعیت به قرمزپوشان رسید اما ضربه سر سید جلال حسینی با اختلاف نزدیکی به بیرون رفت. خیلی زود حمله‌های آرژانتین شروع شد. ستاره‌های آلبی سلسته می‌خواستند هر چه زودتر به گل برسند و خیال خود را برای صعود راحت کنند. ضربه آرام گونسالو ایگواین را حقیقی به راحتی دریافت کرد. در ادامه باز هم دروازه‌بان ایران درخشید و شوت سرخیو آگوئرو را به کرنر فرستاد. موقعیت‌های آلبی سلسته یکی بعد از دیگری از دست می‌رفت و نوبت به مارکوس روخو رسید. ضربه سر او نیز با فاصله نزدیک به بیرون رفت. در ادامه داور یک ضربه آزاد به نفع آرژانتین گرفت اما مسی نیز نتوانست آن را به گل تبدیل کند. گارای دیگر موقعیت تیمش را از دست داد. تنها موقعیت ایران نیز در این مدت دوباره به جلال رسید و از خط عبور نکرد.

در نیمه دوم ایران بازی بهتری به نمایش گذاشت و توانست در ضد حمله‌ها به صورت جدی دروازه حریف را تهدید کند. در یکی از هجوم‌های ایران، رضا قوچان‌نژاد نتوانست ضربه‌اش را به گل تبدیل کند و رومرو آن را مهار کرد. باز هم به مسی فرصت رسید اما شوت او با اختلاف نزدیکی به بیرون رفت. آلبی سلسته حمله می‌کرد و ایران در زمین خود به دفاع می‌پرداخت. شاگردان سابیا ۷۳ درصد مالیکت توپ را در اختیار داشتند اما هنوز نتوانستند بودند دروازه شاگردان سخت‌کوش کی‌روش را باز کنند. با این حال بهترین موقعیت ایران با درخشش رومرو همراه شد و دروازه‌بان آرژانتین با نوک انگشتانش ضربه دژاگه را به بیرون فرستاد. آلبی سلسته احساس خطر کرد. در این شرایط زابالتا در محوطه جریمه روی دژاگه خطا کرد اما داور آن را پنالتی ندانست و بازی ادامه پیدا کرد. مسی دوباره دروازه ایران را تهدید کرد و باز هم حقیقی درخشید. در حالی که همه چیز آماده بود تا ایران به یک امتیاز مهم دست یابد ستاره آلبی سلسته با یک شوت دیدنی دروازه ایران را باز کرد. مسی باز هم یک پیروزی برای تیمش به ارمغان آورد.

در ادامه رقابت‌ها، ایران سه بر یک از بوسنی شکست خورد، با کسب یک امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت و از این رقابت‌ها کنار رفت. آرژانتین در مقابل سه بر دو برابر نیجریه پیروز شد و با وجود نمایش نه چندان درخشان خود در این مرحله به یک هشتم صعود کرد. آلبی سلسته با یک گل سوییس را شکست داد و در مرحله بعد با نتیجه مشابه بلژیک را پشت سر گذاشت. هلند حریف تیم مسی در نیمه نهایی بود و برنده در ضربات پنالتی مشخص شد. آرژانتین چهار بر دو پیروز شد اما در فینال نتوانست آلمان را شکست دهد و نایب قهرمان شد.

انتهای پیام