جوانان؛ دغدغه ۲۵ ساله‌ دولت‌ها

به گزارش سادس، رشیدخدابخش در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: ۸۰ سیاست کلی برای جوانان در برنامه ششم لحاظ شده است که در مواد مختلف به اجرای سیاستی جمعیت، سبک زندگی اسلامی و … اشاره شده است.

وی افزود: تغییر نگرش از رفع معضلات به سبک اورژانسی به سمت برنامه‌ریزی برای اصلاح یک نسل موفق الزامی است.

خدابخش خاطرنشان کرد: دغدغه امور جوانان اعم از مسکن، اشتغال و ازدواج از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در ٢٥ سال گذشته بوده است. 

مسئول تدوین برنامه عملیاتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش ورزش و جوان، گفت: جوان باید علاوه بر نشاط، شاداب بودن و رفاه اجتماعی، مسئولیت پذیر باشد.

وی بیان کرد: باید بازی و ورزش از کودکی شکل بگیرد چرا که بازی به بچه شکل داده و نقش تربیتی خواهد داشت و این امر موجب اصلاح نسل بعدی می‌شود.

خدابخش تصریح کرد: باید نگاه‌ها به سمت نگاه سیستمی رفته و سرمایهگذاریها صورت گرفته تا عادتهای منفی به عادتهای مثبت تبدیل شود.

مسئول تدوین برنامه عملیاتی وزارت ورزش و جوانان راه حل نهایی نگاه سیستماتیک را تشخیص ورودیها، تربیت نسل، تصمیم سازی ، تفکر و کسب مهارت دانست. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ادامه از مشکلات زیر ساختی در بحث ساماندهی جوانان خبر داد و گفت: باید ثبت نام در زمینه های ورزشی از طریق سایت صورت گرفته و آگاهی و اطلاع رسانی به جوانان در این زمینه الزامی است. 

کریمی افزود: ورود به اوقات فراغت یکی از مباحث حائز اهمیت طی سالهای اخیر بوده و لازم است مدیریت شود و آموزش و پرورش میتواند فعالیت‌های مناسبی در این زمینه انجام دهد.

وی احداث خانه جوان، برگزاری جشنواره نشاط و امید، دیدار با مفاخر استان، برگزاری ٢٤٧ برنامه در سطح استان، برگزاری نشست با جوانان موفق، همایش و پیاده روی عمومی ١٨ هزار نفری را از شاخصترین برنامههای این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *