سهمیه‌ شوراها پس گرفته شود/چالش‌های مدیریت بحران، آب و حریم پاشنه آشیل استان تهران

به گزارش سادس، الهام فخاری عصر امروز در نشست مشترک اعضای شورای استان تهران با استاندار تهران ضمن تشریح گزارشی از عملکرد فعالیت این شورا گفت: اگر از بهبود حمل و نقل و ترافیک در استان صحبت می‌کنیم باید تفاوتش با سایر استان‌ها و شهرهای دیگر را نیز تعریف کنیم. چرا که اگر بناست که نوسازی ناوگان اتفاق بیفتد باید در سطح استان باشد و مدل‌های بهره‌وری بهینه را در دستور کار قرار دهیم، نه اینکه ترویج دهنده تغییر کاربری باشیم و پیشنهاد می‌شود از توان دانشگاه‌ها و متخصصان در حل مشکلات استان تهران بهره مند شویم.

وی اظهار کرد: چالش‌هایی که در مدیریت بحران، آب و حریم مطرح می‌شود شاید در وهله اول کالبدی به نظر برسد اما پاشنه آشیل است و حل آن سخت افزاری نیست.

همچنین در ادامه مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه رفع تبعیض و برقراری عدالت کارنامه مثبتی ندارد، گفت: تبعیض منطقه‌ای که موجب مهاجرت‌های بی رویه شده، همچنین تبعیض جنسیتی، رسانه‌ای و … قابل تعمق است و عدم تعادل منطقه‌ای و توزیع بودجه که در برخی مواقع شاهد آن هستیم به شوراها مربوط می‌شود. چرا که شوراها به دلیل دیر رسیدن سهم‌شان توسط دیگران تصاحب شده و این سازمان‌ها هم تمایل به پس دادن آنها ندارند.

وی با بیان اینکه در زمانی که انتخابات شوراها انجام شد، قانون نسبتا ناقص بود، گفت: پارلمان محلی که مد نظر قانونگذار بود رو به فراموشی سپرده شد و نتیجه آن هم این شد که بخشی از حقوق شوراها در اختیار مجلس و بخشی دیگر نیز در اختیار دولت قرار گیرد و با این تفاسیر وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کارنامه قابل عرضه‌ای نداریم و شما به این خانواده مهمی که دیر به صحنه آمده کمک کنید و سهمیه‌اش را که در اختیار دیگران است، بدهید.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *