تشکیل جلسه بررسی تعرفه سال ۹۷ در سازمان نظام پزشکی


جلسه بحث و بررسی در خصوص تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی سال ۱۳۹۷ به دعوت رییس کل سازمان نظام پزشکی و با حضور مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و نمایندگان بخش خصوصی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

به گزارش سادس، و بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در این جلسه تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی با محوریت بند ۸ الحاقی تبصره ۶ گزارش کمیسیون تلفیق مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. با توجه به شبهات و ابهامات مطرح شده از سوی اعضای محترم در خصوص موارد اشاره شده در گزارش از جمله عدم رشد تعرفه، ارزش نسبی خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان، نکات فنی و حقوقی از ابعاد مختلف مورد بازبینی و اظهار نظر قرار گرفت.

عدم انطباق بند اشاره شده در گزارش کمیسیون بر سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع تأمین مالی پایدار بخش سلامت و توسعه کیفی و کمی بیمه‌های سلامت، همچنین بند ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و همچنین قانون بیمه‌ همگانی خدمات درمانی کشور از چالش‌ها و نکات مهم مطرح Purchase شده در این خصوص است. از سوی دیگر شورای عالی بیمه سلامت که مسیر تکلیفی تعیین تعرفه ‌خدمات سلامت بر طبق قانون است، در دو جلسه‌ شصت و نهم و هفتاد، رشدی معادل رشد تورم در این بخش را مصوب نموده است.

از این حیث همه‌ اساتید و اعضای فرهیخته online حاضر در خصوص اشکالات و چالش‌های قانونی و حقوقی مطرح شده، به اتفاق خواستار حذف قطعی شمولیت بند الحاقی ۸ در خصوص تعرفه‌ها و ارزش‌های نسبی شدند. همچنین از حیث عدم در نظر گرفتن رأی نمایندگان دولت در این مورد و رویه‌ نامناسب غیرقانونی در پیش گرفته شده، اطلاع‌رسانی مناسب به تمامی ذینفعان حقیقی و حقوقی این حوزه را خواستار شدند.

Buy Cheap

الزام تمامی بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی به رعایت حداقل رشد حقوق و دستمزد برای پرسنل و کارکنان غیرپزشک که بخشی عمده‌ هزینه‌ مراکز ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی را شامل می‌گردد، همچنین تهیه‌ منابع سرمایه‌ای، ملزومات و منابع مصرفی مانند دارو و تجهیزات با مکانیسم بازار از سایر بخش‌ها، سبب خواهد شد با مطرح شدن عدم رشد مناسب تعرفه‌ها زمینه‌ چالش جدی در کیفیت خدمات و دسترسی در سال‌های آتی بروز نماید و تمام بخش‌ها با فرسودگی فناوری و تجهیزات در عمل نتوانند ارائه خدمات درخور و شایسته مردم عزیز ایران Purchase http://www.localesenalgeciras.com/?p=7285 را بر دوش کشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *