تجهیز کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای چالش آموزش‌ و پرورش/ اقدام برای جذب منابع مالی خارج از وزارتخانه


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش لازمه استقرار پایه دوازدهم در سال آینده را بسیج همه معاونت‌های حوزه ستادی دانست.

به گزارش سادس، صبح امروز علی زرافشان در دیدار صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان Purchase معاون آموزش متوسطه پیش از سخنان وزیر، به تشریح برنامه های معاونت مذکور پرداخت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، استقرار پایه دوازدهم را اولویت ویژه معاونت آموزش متوسطه در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: هر چند نمایندگانی از معاونت های مختلف حوزه ستادی در کارگروه پایه دوازدهم حضور دارند، اما استقرار کامل پایه دوازدهم نیازمند بسیج همه معاونت هاست.

وی افزود: در بخش کیفیت بخشی طرح تعالی به عنوان طرحی جامع ارائه Buy شده که علاوه بر معاوت آموزش متوسطه، سایر معاونت ها از جمله معاونت پرورشی فرهنگی، معاونت تربیت بدنی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و… را نیز شامل می شود.

زرافشان تغییر وظایف گروه های آموزشی را لازمه تغییر Cheap در رویکردهای سایت های آموزشی برشمرد وخاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه فرهنگیان شرح وظایف جدیدی  برای گروه های آموزشی مشخص شده است.

وی رویکرد پژوهشی را سومین اقدام معاونت آموزشی برشمرد و افزود: توسعه و تجهیز پژوهش سراها، کشف انواع استعدادها و برگزاری جشنواره های مختلف با هدف پوشش استعدادهای مختلف از جمله؛ فعالیت هایی در قالب رویکرد پژوهشی است.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: طرح کاشف  با شرکت یک میلیون و800 هزار دانش آموز با کمک دانشگاه کارآفرین در مدارس در حال اجراست و در مدارس فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش همراه با تولید در دستورکار بوده و جایگزینی تولیدات دانش Buy آموزان به جای خرید هدایا از جمله دستاوردهای رویکرد آموزشی همراه تولید است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی Pills وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به طرح ایران مهارت، گفت: مهارت آموزی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است.

زرافشان توسعه عدالت آموزشی را ضروری دانست و افزود: پوشش تحصیلی در دوره اول متوسطه 94 درصد و در دوره دوم متوسطه 82 درصد است.

وی تجهیز کارگاه‌های مراکز فنی وحرفه ای و کاردانش و هم چنین تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس را از جمله چالش های معاونت آموزش متوسطه خواند و تصریح کرد: باید Pills از ظرفیت برون سپاری بیش از پیش استفاده کنیم، لذا اقداماتی برای جذب منابع مالی خارج از آموزش و پرورش صورت گرفته است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *