کلانتری: خط قرمز ما حفظ حقوق نسل‌های آتی و رعایت حقوق نسل کنونی است


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نبض فعالیت‌های ملی در دست سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: خط قرمز ما حفاظت از حقوق نسل‌های آتی همراه با رعایت حقوق نسل امروز است.

به گزارش سادس، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر سرزده امروز (پنجشنبه) خود به استان اصفهان ضمن یادآوری وظایف حاکمیتی گسترده سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: نبض فعالیت‌های ملی در دست سازمان محیط زیست است و از این رو نباید کوتاهی یا کارشکنی در انجام وظایف سازمانی رخ بدهد که البته این موضوع نیازمند تقویت ساختار، نیروی انسانی و مالی است.

وی، عدم تشخیص درست اولویت‌ها توسط برنامه ریزیان و مجریان توسعه کشور، نبود اطلاع رسانی دقیق و همچنین عدم سازگاری جامعه و مطالبات آن با منابع موجود طی دهه‌های گذشته را از جمله علت های بروز بحران های محیط زیستی کشور همچون بحران آب دانست.

توسعه پایدار به معنای تقدم منافع ملی بر منافع فردی است

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه توسعه پایدار بر ارتقاء و بهبود شاخص‌های کیفی زندگی افراد تاکید دارد و محیط زیست نیز بخشی از توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول توسعه پایدار به معنای تقدم منافع ملی بر منافع فردی در عمل است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء جایگاه محیط زیست در کشور، تصریح کرد: کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست باید بانی تقویت محیط زیست در تمام بخش‌های جامعه باشند و ضمن تقویت نگاه محیط زیستی خود به دیگر محورهای توسعه پایدار هم توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: خط قرمز محیط زیست، حفاظت از حقوق نسل های آتی و امروز است.

تهدید تداوم زیست حیات وحش به دلیل تخریب زیستگاه‌ها

کلانتری افزود: در شرایطی که تداوم زیست حیات وحش به دلیل تخریب زیستگاه ها در معرض تهدید قرار گرفته است و این موضوع موجب تهدید حیات انسان ها نیز خواهد شد، اقدامات سطحی و تبلیغاتی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای حفظ محیط زیست باشد و صراحت و شفافیت با مردم در زمینه محیط زیست موثرتر خواهد بود.

وی تحول در محیط زیست را نیازمند اثر وجودی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست دانست و ادامه داد: اگر روند گذشته را تغییر دهیم و به تحول یقین داشته باشیم، کشور توسعه یافته تر و محیط زیست نیز بهتر محافظت می شود.

محیط زیست جای پنهان کاری نیست

معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر ضرورت شفافیت در سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: محیط زیست جای پنهان کاری نیست و تمامی مباحث باید به صورت شفاف به مردم منعکس شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری تفویض اختیار صورت گرفته به مدیران کل استانی، خاطرنشان کرد: تمرکزی که در گذشته در تهران وجود داشته درست نبوده است و مدیران کل استانی به غیر از برخی طرح‌های خاص ملی، در بقیه موارد با استفاده از اختیارات تفویض شده باید تصمیم گیری و اقدام کنند.

بنابراین گزارش، در ابتدای این جلسه، سید رحمان دانیالی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان، منابع انسانی و مناطق تحت مدیریت، لازمه بهبود وضعیت فعلی محیط زیست استان را انجام بهینه وظایف از سوی  فرابخش محیط زیست دانست.

وی افزود: چنانچه هر یک از دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند شاهد ارتقای شاخص های سلامت محیط زیست خواهیم بود.

همچنین در این نشست برخی ازکارکنان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای افزایش رضایت شغلی و مدیریت بهینه زیست محیطی کشور و استان ارائه کردند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *