تاکید بر ضرورت مشارکت جوامع محلی در حفظ تالاب ها

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری برنامه های آموزشی و پژوهشی هماهنگ در تمام استان‌ها خبر داد و گفت: به رغم تمام محدودیت‌ها، با همفکری و همکاری می‌توان تحول عظیمی در بحث آموزش و فرهنگ سازی محیط زیست به وجود آورد.

به گزارش سادس، معاونان آموزش و پژوهش و محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بازدید از مرکز آموزش محیط بانی منطقه کرکی، تالاب‌های پلدختر، همچنین نشست با سمن های محیط زیستی به استان لرستان سفر کردند.

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار با اشاره به منابع محیط زیستی ارزشمند استان لرستان، مردم را حافظان اصلی این منابع معرفی کرد و افزود: با ایجاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی می توان این میراث گرانبها را برای نسل های آینده حفظ کرد.

ضرورت مشارکت جوامع محلی در حفظ تالاب ها

بنابراین گزارش، حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز هدف از سفر به لرستان را بررسی وضعیت تالاب های استان به ویژه تالاب های پلدختر به منظور ارتقاء سطح به مناطق چهار گانه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه غالب تالاب های استان، تالاب کوهستانی است، اعمال برنامه های مدیریتی مناسب می تواند گامی مثبت برای حفظ این اکوسیستم های ارزشمند باشد.

ظهرابی با اعلام اینکه نیاز زیستی تمام تالاب های استان محاسبه شده و در برنامه ریزی های آتی مورد استفاده قرار می گیرد، بر ضرورت مشارکت جوامع محلی در حفظ تالاب ها به عنوان یک اکوسیستم پایدار تاکید کرد.

مهرداد فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان نیز گزارشی از وضعیت محیط زیست استان ارائه داد.

بر اساس سایت محیط زیست، گفتنی است، بازدید از پاسگاه محیط بانی کرکی واقع در آزاد راه پل زال و بررسی شرایط این مجموعه جهت تبدیل به مرکز آموزش محیط زیست در غرب کشور از جمله برنامه های سفر معاونان آموزش و پژوهش و محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به لرستان بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *