وحشت آل سعود از اقدام موشکی روز گذشته انصارالله در ریاض

رأی الیوم در گزارشی به وحشت ایجاد شده در میان مقامات سعودی پس از شلیک موشک به سوی کاخ یمامه از سوی یگان موشکی یمن پرداخت.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رأی الیوم با اشاره به سخنرانی دبیرکل جنبش انصارالله یمن مبنی بر اینکه هدف بعدی بمباران یمنی‌ها چه بسا امارات خواهد بود، نوشت: بمباران کاخ یمامه در ریاض به دست حوثی‌ها (انصارالله) باعث ایجاد ترس و وحشت در میان مقامات عربستان شده است؛ زیرا آنها این جنگ را یک بازی نظامی می‌دانستند؛ اما اکنون این جنگ به داخل خانه‌هایشان کشیده شده است.

به نوشته روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود، حوثی‌ها دیروز کاخ یمامه در ریاض را با  موشک‌های بالستیک بمباران کردند. به نظر می‌رسد عملیات بمباران (حوثی‌ها) به منزله تشدید جنگ و اقدامی تاکتیکی است تا عربستان ذخایر موشک‌های پاتریوت خود را از دست بدهد. حوثی‌ها دیروز از شلیک یک موشک از نوع برکان ۲ اچ، به سوی یمامه در ریاض خبر دادند. آن هم زمانی که مقامات عربستان در حال برگزاری یک نشست بودند. عربستان اعلام کرد این موشک را قبل از برخورد به هدف، رهگیری کرده است. این در حالی است که فرماندهان انصارالله در یمن تاکید می‌کنند، پس از شلیک موشک از مسافت هزار کیلومتری، این موشک به هدف خورده است.

شلیک این موشک هم زمان با هزارمین روز جنگ «طوفان قاطعیت» به فرماندهی عربستان علیه یمن صورت گرفت و حوثی‌ها خواستند یک شوک روحی به عربستان وارد کنند. نتیجه عملیات شلیک موشک به ریاض، موفقیتیگان موشکی یمن در هدف گیری دقیق است.

عربستان تاکید می‌کند این موشک را رهگیری کرده است، در حالی که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید کرده بود موشکی که اوایل ماه گذشته، فرودگاه خالد را در ریاض هدف قرار داد، بر خلاف اظهارات مقامات عربستان و آمریکا، به هدف اصابت کرد.

رأی الیوم در ادامه نوشت: حوثی‌ها دیروز با شلیک موشک جدید، دستاوردهای جنگی برای خود محقق کردند و باعث شدند عربستان بسیاری از موشک‌های پاتریوت را برای رهگیری موشک‌های بالستیک و در نتیجه ذخایر این موشک را از دست بدهد که از دست دادن این ذخایر به راحتی قابل جبران نیست. عربستان به هفت تا ده موشک پاتریوت نیاز دارد تا بتواند هر کدام از موشک‌های بالستیک را رهگیری کند. ارزش هر موشک پاتریوت بین ۴ تا ۷ میلیون دلار است.

حوثی‌ها موفق شدند، ترس و وحشت را به داخل عربستان منتقل کنند و پس از بمباران فرودگاه ریاض، این حوثی‌ها هستند که موفق شدند کاخ (یمامه) را هدف قرار دهند و این باعث وحشت مقامات عربستان شده است. افرادی که بنا به اظهارات فرماندهانشان گمان می‌کردند جنگ یمن یک گشت و گذار نظامی است و اکنون پس از سه سال، این جنگ به داخل خانه‌هایشان هم کشیده شده است.

رأی الیوم در پایان نوشت: پس از بمباران، عبدالملک الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله در تلویزیون یمن حاضر شد و به مقامات عربستان وعده داد، در پاسخ به هدف قرار دادن یمنی‌ها و زیر ساخت‌های این کشور، تاسیسات عربستان را هدف قرار خواهد داد. این نخستین بار است که عبدالملک الحوثی، از هدف قرار دادن زیر ساخت‌های مختلف بدون هیچ استثنایی صحبت می‌کند. وی همچنین تهدید کرد ابوظبی را بمباران خواهد کرد و چه بسا این شهر امارات هدف آینده حوثی‌ها (برای بمباران) باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *