موشک بالستیک جدیدمان قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد

کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای، آزمایش موشکی اخیر خود را موفقیت‌آمیز خواند و اعلام کرد با موشک بالستیک جدید خود می‌تواند کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش سادس  به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از طریق تلویزیون رسمی این کشور اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ موفقیت آمیز بوده است. در  این آزمایش موشکی، یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای جدید تحت عنوان «هواسونگ-۱۵» به سمت دریای ژاپن شلیک شد.

پیونگ یانگ ضمن «موفقیت آمیز» خواندن این آزمایش موشکی اعلام کرد موشک بالستیک آزمایش شده قابلیت هدف قرار دادن تمامی نقاط آمریکا را دارد. بر اساس این بیانیه، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی هیچ گونه تاثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه نداشته است.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد موشک آزمایش شده یک موشک قاره پیمای قدرتمند است. این موشک،قدرتمندترین موشک بالستیک کره شمالی است که پیش از فرود در دریای ژاپن مسافتی معادل ۶۲۰ مایل ((۹۹۷ کیلومتر) را در ارتفاع ۴۴۷۵ کیلومتری طی کرد.

این آزمایش واکنش منفی جوامع بین المللی را در پی داشت. آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواستار تشکیل فوری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شدند. «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، نیز آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد.

پیونگ یانگ با وجود اعمال تحریم های بین المللی گوناگون علیه کره شمالی، به برنامه های هسته ای و موشکی خود ادامه می دهد. در بیانیه رسمی حزب کارگران کره شمالی آمده است: «تا زمانی که آمریکا و دست نشانده هایش به اقدامات خصمانه و متجاوزانه علیه ما مشغول باشند، به فعالیت های هسته ای و موشکی خود ادامه خواهیم داد.»

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *