جشن ویژه ۱۵۰۰ کودک کار و خیابان در تهران برگزار شد

جشن روز جهانی کودک به میزبانی فاطمه راکعی به نمایندگی از شهردار تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، حبیب‌زاده، خلیل آبادی و بهاره آروین و حضور هنرمندان و اساتیدی همچون دکتر افروز، محمدحسین لطیفی، محمد مسلمی، فلور نظری، زهرا سعیدی، جوانه دلشاد و ﻣﻬﺮﺩاﺩ ﺿﻴﺎیی و با حضور کودکان کار تحت پوشش مراکز پرتو شهرداری تهران در محل فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، فاطمه راکعی مشاور امور بانوان شهردار تهران و نماینده مجلس ششم شورای اسلامی که به نمایندگی از شهردار تهران در بزرگداشت روز جهانی کودک مختص کودکان محروم و در معرض آسیب حضور داشت، در حاشیه این مراسم گفت: موفقیت فردی و اجتماعی آینده سازان جامعه در گرو رعایت حقوق کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی در راستای برنامه های غنی حمایتی و تربیتی برای این قشر از اجتماع است.

ﺭاﻛﻌﻲ افزود: تلاش های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص گسترش مراکز پرتو ستودنی است و اولویت حمایت از کودکان این سرزمین، اولویت همه ی دستگاه های مسئول باشد.

ﻭﻱ با تشریح اینکه در بخش های فرهنگی و اجتماعی هر میزان کار شود همانند دیگر فعالیت ها نمیتوان عملکرد را مشاهده کرد و درصد پیشرفت و توسعه و ترقی را دید، ولی از این تربیون اعلام میکنم سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران واقعا تلاشی مضاعف داشته و از این مجموعه تشکر میکنم.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون در این برنامه که به میزبانی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد از شور و نشاط بچه‌ها در جشن کودک ابراز خرسندی کرد و گفت: از اینکه بچه‌های کار را در چنین جمع صمیمانه‌ای می بینم واقعا خوشحالم.

بهاره آروین، نماینده ی شورای پنجم شهر تهران نیز با حضور در جمع فرشته های شهر، خاطر نشان کرد: حضور در این جمع کودکان هر فردی را شگفت‌زده می‌کند. امیدوارم شهرداری از این مجموعه برنامه ها حمایت کند و از اینکه در جمع این کودکان هستیم خرسندیم.

لطیفی، کارگردان برجسته ی سینمای ایران نیز در سخنانی گفت: این برنامه اتفاق خوبی است و امیدوارم در تمام ایران‌زمین شاهد این اتفاق باشیم.

فلور نظری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، هم برای دقایقی، به توضیح دوران کودکی پرداخت و اذعان داشت: امیدوارم با برنامه ریزی های هوشمند بتوانیم از این دست برنامه ها و اتفاقات تاثیرگذار در حوزه کودک را بیشتر کنیم و شاهد فرهنگ سازی بهتر و محیطی شاد برای کودکان در جامعه باشیم.

وی روز جهانی کودک را بهترین دلیل برای پرداختن به کودکان کار و خیابان دانست و از شهرداری تهران برای برگزار این جشن تقدیر کرد.

اجرای برنامه ویژه روز جهانی کودک توسط چهره های محبوب کودکان همچون محمد مسلمی از گروه «فیتیله ای ها» و «گروه رنگین کمان» شبکه تهران، اجرای گروه موسیقی کودکان کار صورت پذیرفت و برگزاری مسابقه های شاد و هیجان انگیز از جمله برنامه های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برای آیین بزرگداشت این روز جهانی بود.

اهدای دوچرخه به قید قرعه با مسابقه ویژه کودکان از نکاتی بود که باعث شده بود تمام میهمانان شور و شوق خاصی را داشته باشند.

همچنین به تمامی کودکان حاضر در مراسم هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

این جشن به دلیل تقارن روز جهانی کودک با ایام سوگواری، با تاخیر از تاریخ جهانی و روز رسمی آن برگزار شد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *